428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۸۹

مهر٩٠ گفتار روزانه محسن سازگارا آدینه ۱ مرداد ۲۵۶۹

1.jpg
2.jpg
3.jpg
Memory Card.png   Bikini.png    FreeDating.png

گفتار روزانه محسن سازگارا  آدینه ۱ مرداد ۲۵۶۹
فایل صوتی پیوست هست
  


آدینه ۱ امرداد ۲۵۶۹ ، ۲۳ جولای ۲۰۱۰ میلادی

امروز در مورد هشت موضوع صحبت می کنیم .

موضوع اول این که سایت خود رهبری هم فتوای آقای خامنه ای در مورد ولایت فقیه و حدود اختیارات ولی فقیه و لزوم اطاعت از ایشان به  معنی التزام عملی را برداشت. این استفتا که روزهای قبل هم راجع به آن صحبت کردیم و بیشتر مانوری بود که به یک سری از دوری بری ها آقای احمدی نژاد بگوید که باید از آقای خامنه ای اطاعت کنید، همین طور هم زمینه سازی باشد برای پسر ایشان که به دنبال مجتهد کردن اش هستند اما به دلیل انتقادات بسیار، سایت های دولتی و حکومتی این استفتا را از روی سایت برداشتند و بالاخره خود سایت رهبری هم این استفتا را برداشت.

نکته دوم این که اتحادیه اروپا در جلسه سفرای خود اعلام کرد که توافقی به دست آورده برای دور جدید تحریم ها. ظاهرا کشورهای سوئد و یونان قایل بودند که باید تعدیل هایی صورت بگیرد و باید صبر کرد متن کامل آن را روز دوشنبه دید. این دور جدید تحریم های اتحادیه اروپا تحریم های بانکی ، حمل و نقل به خصوص دریایی و هوایی و سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز را در بر خواهد گرفت.

نکته سوم این که دبیر سیاسی روزنامه کیهان آقای مهدی محمدی در صحبتی که برای انصار حزب الله داشته اعلام کرده که یک عده دور رهبری را گرفته اند می خواهند دور او را از دیگران خالی کنند تا خودشان بتوانند رهبر را راه ببرند و به دست بگیرند و درواقع پیکان حمله اش را متوجه آقای احمدی نژاد و آقای رحیم مشایی کرده است. این اولین باری است که کیهان مستقیما با جناح احمدی نژاد درگیر می شود.

همین طور آقای سقای بی ریا مشاور امور روحانی آقای احمدی نژاد هم استعفا کرده است . ایشان از شاگردان آقای مصباح یزدی بوده است . علت استعفای ایشان اختلاف اش با آقای احمدی نژاد بر سر همین مسئله حجاب عنوان شده است.

به هر صورت نشان می دهد ماندن آقای احمدی نژاد در قدرت و تصوری که ایشان از خودش دارد و حرف هایی که سعی می کند برای کسب وجه در میان مردم بزند باعث شده بسیاری از بخش های حاکمیت با او مشکل پیدا کنند و در نهایت هم نزاع قدرت در اطراف آقای خامنه ای ادامه دارد و ایشان هم عرضه و توانایی جمع کردن آدم های دور و براش را ندارد.

نکته چهارم این که هیات وزیران بحث انتقال از تهران را تصویب کرده است و حسب معمول کارهای دولت آقای احمدی نژاد دستپاچگی و ابلاغ خروج کارمندان از تهران و این ها قرار دارد که در بحث بزرگی مثل تمرکز زدایی که به نظر می رسد مثل سایر تصمیم های اقتصادی و سیاسی این دولت یک آشفتگی مدیریتی به بار خواهد آورد. هر کسی می فهمد که اگر قرارباشد از تهران تمرکز زدایی شود در درجه اول باید تمرکز زدایی اداری شود و بعد تجاری و اقتصادی شود تا به تدریج امکانات انتقال سایر پتانسیل های تهران به نقاط دیگر فراهم شود و در شرایطی که برای یک امضا ساده باید تهران رفت این طرح ها و برنامه ها راه به جایی نمی برد.

نکته پنجم این که آقای احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در مصاحبه ای که داشته اولا همان اصطلاح کارتر را که گفت ایران جزیره ثبات و آرامش است که البته در کمتر از یک سال رژیم شاه سقوط کرد که بر زبان اورده اما نکته اساسی در حرف های آقای احمدی مقدم بحث کامیون های هوو ساخت چین است که ایران خودرو دیزل به بازار عرضه می کند و اشکال در سیستم ترمز این وکامیون ها مقدار زیادی تصادف های منجر به مرگ را همراه داشته است . همان موقع هم که این کامیون ها به ایران وارد شد مطرح بود که دست آقای مجتبی خامنه ای و بیت  و هیمن طور برخی از شرکت های سپاه در این تجارت هست و احتمالا به دلیل همین سمبه پرزور از طرف بیت و سپاه هست که فرمانده نیروی انتظامی در کمال بی مسوولتی می گوید که درست است که سیستم ترمز این ماشین ها اشکال دارد و در جاهای دیگر دنیا هم این ماشین ها را نمره نمی کنند اما من گفتم فعلا این ماشین ها را پلاک کنند تا کارخانه این ها را درست می کند. این بیحساب و کتابی حتی به موجب قانون نهادهایی که زیر نظر بیت هستند از پرداخت قانون و هر نوع نظارتی معاف هستند وراین بناب بخش بزرگی از اقتصاد کشور تحت هیچ نظارتی نیست و علاوه بر آن در بخش های دیگر مانند ایران خودرو دیزل این فساد ها هم وارد می شود که جان مردم را به خطر می اندازد.

نکته ششم این که مجمع روحانیون مبارزه در نامه  تندی به روزنامه جوان وابسته به سپاه که گفته بود این مجمع به دنبال متحدینی در خارج از ایران است عنوان کرده که پاره ای از اعضا سازمان مجاهدین خلق در روزنامه جوان و سپاه نفوذ کرده است و در واقع این کشمکش کلامی و تهمت های سپاه را به خودش برگردانده است.

نکته هفتم این که در عراق با مقاومتی که آقای عمار حکیم و مقتدی صدر در برابر فشار ایران برای ائتلاف برای آقای نوری المالکی کرده اند مسئله سیاسی عراق لاینحل باقی مانده است و باعث شده که کشورهایی مثل ترکیه، سوریه و عربستان سعودی نفود بیشتری در عراق پیدا کنند و مسایل عراق را پیچیده تر می کند.

مطلب آخر سوال یکی از دوستان است درباره شرایط فعلی جنبش است که درباره باید در روزهای آینده بیشتر صحبت کنیم . چرا که این دوست مقایسه ای کرده با شرایط سال 57 و از من پرسیده که در تابستان 57 که انقلاب اسلامی آرام شده بود بسیاری از فعالین دستگیر شده بودند چگونه حرکت کرد؟ بحث بسیار مهمی است که فردا درباره اش صحبت می  کنیم.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تافردا شاد پیروز موفق و سرافزار باشید

 

به امید پیروزی ایران و ایرانی   

--
گروه خودتان را حمایت کنید http://khodrob.blogspot.com/
از بخش فایلها دیدن کنید http://groups.google.com/group/mehr90/files
آرشیو پستهای قبلی http://groups.google.com/group/mehr90/topics
برای دریافت فقط یک ایمیل روزانه http://groups.google.com/groups/mysubs
برای لغو اشتراک یک ایمیل خالی به mehr90+unsubscribe@googlegroups.com بفرستید
برای اشتراک یک ایمیل به mehr90+subscribe@googlegroups.com بفرستید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved