428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

یکشنبه، تیر ۲۰، ۱۳۸۹

[23khordad] پا جای پای ماکیاول!


 
 

Sent to you by irany via Google Reader:

 
 


غلامعلی رجایی، اخیرا با انتشار مطلبی در وبلاگ شخصی اش ،نسبت به دروغ و جعل و افترا در جامعه گلایه کرد .او در این نوشته تاکید می کند که "کسانی که فکر می کنند با گناه به نتیجه ومطلوب خود می رسند سخت در اشتباهند چون ارتکاب گناه نه تنها آنان را به مقصود نمی رساند بلکه ازآن دور هم می سازد."

متن کامل نوشته رجایی در وبلاگش در پی می آید:

امروز بعدازظهر که سری به سایت مرحوم آیت الله بهجت زدم تا در زمانه ای که از زمین و زمان،پیوسته وبی امان، سنگهای دروغ وجعل وافترا می بارد لحظاتی هر چند کوتاه ،دل را با یاد وتصویر این عزیز همیشه عزیز صفایی دهم واز چشمه همیشه جوشان لطفش که هنوز وهمواره تشنگان معرفت وتوحید راسیراب می کند جان تشنه ام را سیراب سازم ،ناگهان در صفحه اول چشمم خورد به عبارتی که برای لحظاتی مرا در خود فرو برد :شایعات!

با دیدن این عبارت که در سایت دیگر مراجع عظام شیعه- که خداوند فیض وجودشان را در میان ما مستدام بدارد – مثل و مانندی ندارد در نهایت حساسیت برروی آن کلیک کردم تا دریابم قضیه از چه قرار است .

با ورود به موضوع دریافتم و با خود گفتم دست اندر کاران سایت آن عارف واصل برای اینکه خود را ازانبوه سوالاتی که تماما و بر مبنای شایعه در مورد تاییدات حضرت آقا از این وآن در اینجا وآنجا بر زبانها جاری شده ومی شود- که هیچ واقعیتی نداشته وندارد – خلاص کنند ناچارشده اند به این روش غریب روی آورده و برروی سایت آن عزیز،این هشدار را قرار دهند تا مخاطبان وعلاقمندان به ایشان سره را از ناسره تشخیص دهند وتکلیف خود را در قبال سوء استفاده آگاهانه برخی از جاه ومنزلت معنویشان بدانند.

بعنوان یک دانش آموخته تاریخ عرض می کنم در تاریخ طولانی مراجع گذشته وحال شاید کمتر بتوان نظیری برای این رویداد تلخ یافت که جمعی برای جا انداختن کسی یا بالا بردن منزلت فرد یا افرادی – هر چند با نیت ثواب!- اینگونه با جعل دروغ آبروی مرجع یا مراجعی را هزینه کرده باشند.

شیعیان علی (ع) که صدیق اکبر است را چه کار با روشها وترفندهای معاویه وعمروعاص؟

چرا وچه شده که در میان بعضی از متدینین این همه قبح دروغ وجعل وتزویرشکسته شده است ؟

این که می گویم در میان متدینین ،چون ازغیر متدینین در این زمینه انتظاری نیست هر چند دروغ که پدیده ای است بر خلاف فطرت از هرکس چه بر طریق ایمان باشد یا نباشد بد ونکوهیده است.

هرچه به جلوتر می رویم بیشتر به این معنا اعتقاد پیدا می کنم که در اردوگاه متدینین، بعضی دانسته یا ندانسته مقلد مرجعی! بنام ماکیاول هستند که درنگرش خود اصل هدف وسیله را توجیه می کند رامطرح کرد هر چند ندانند یا نخواهند که بدانند!.

در دوران انقلاب بعضی لابد از سر تکلیف ودر جهت اثبات حقانیت امام خمینی به ساختن خبردروغی زشت وخنده دار دست زدند و در میان مردم شایع کردند که عکس امام بر روی کره ماه نقش بسته است انگار کره ماه ،توپ گرد سفیدی است که می شود بر روی آن نقاشی کشید!

در زمانهایی نه چندان دور در جایی که این کمترین نوجوانیش را می گذراند بعضی به نیت خیر برای تقویت ایمان جوانها! به دروغ شایع می کردند که در بعضی از قرآنها یک تار موی سر و یا صورت حضرت امیر(ع) افتاده است!وبا این ترفند دروغ می خواستند جوانها را وادارکنند تا قرآن را باز کرده و از اول تا آخر آن را برای یافتن آن تار مو ورق بزنند!

هنوز درلابلای صفحات مفاتیح یا قرآنهای موجود درحرم حضرت امام رضا(ع) و حرم بعضی امامزادگان جملاتی نوشته می شود که به دروغ از قول امام رضا یا ..که در خواب کسی آمده !هشدارها وعتابهایی به زنانی که چندتار مویشان در حرم پیدا ست داده شده ودرآخر اخطارداده اند که هرکس از روی این نوشته فلان تعداد ننویسد مثل فلانی که ننوشت وبه درد بی درمانی دچارگردید! به فلان مرض لاعلاج دچار می شود!

در تاریخ کربلا وآن چند ساعت قیام امام حسین (ع) ویاران فداکارش در روز عاشورا که دیگر آنقدر درمتون قدیم وجدید دروغ نوشته وشخصیت تراشیده شده که بر شمردن آنها کار یک ودو مقاله نیست! که الحق استادشهید آیت الله مطهری در جماسه حسینی و بهتر و دقیقتر وصحیحتر از ایشان ،مرحوم آیت الله صالحی نجف آبادی در کتاب ارزشمند نقدی بر حماسه حسینی خود بخوبی به این مبحث پرداخته اند.

برای نمونه ،در مقاتل جدید نوشته عباراتی به حمید بن مسلم که وقایع نگار سپاه کوفه وفرد منصفی بوده و ازاو به وقایع نگار حوادث روز عاشورا نام می برند نسبت داده شده که خواننده تصور می کند یا او ازچنان گوشهایی تیز و حافظه ای بسیارقوی بر خوردار بوده که همه گفته های افراد را بطور تام وتمام شنیده وبحافظه سپرده است ! و یا درغیراین صورت در زمانی که ضبط صوت نبوده او چیزی همانند آن را به همراه خود داشته که بواسطه آن تمام گفته ها ورجزهای یاران امام را دقیقا ثبت نموده است!

ویا در بعضی مقاتل جدید نوشته رجزهایی را به یاران امام نسبت می دهند که بالغ برده، پانزده بیت هستند که شنیدن و حفظ آنها درآن شرایط جنگ که راوی مقتل از دور شاهد وقوع حوادث بوده از طاقت و توان هیچ بشر عادی ساخته نیست !

یا بعضی مقاتل متاخر ،ازسقای دشت کربلا ونمونه ایثار و وفا و آیت مردانگی وسخا و اشجع الناس بعدالحسین یعنی حضرت عباس (ع) اشعاری را نقل می کنند که آن بزرگوار به هنگام دست بردن به آب از فرط تشنگی برای نوشیدن آب با خود نجوا می کرده است .توگویی در آن لحظه حساس، راوی، در کنار حضرت بوده وبا گوش خود این اشعار را از لبهای تشنه وخشک حضرت شنیده است! در حالی که همه می دانند وقتی حضرت سپاه کوفه را از شریعه به عقب راند هیچ کس در کنار اونبود که شاهد این گونه نجواهای حضرت با خودش باشد!.

در سالهای اخیر هم موارد زیادی از این دست دیده شده و می شود از غصب وجعل عنوان دکتری توسط بعضی گرفته که آن همه رسوایی را در مجلس برای مرتکب آن ببار آورد تا ادعای هاله نور در برابر عالمی پرهیزکار ودانا و در برابر دوربین در زمانی و تکذیب صریح و چند باره آن در برابر دوربینی دیگر در زمانی دیگر! توسط بعضی دیگر! که انگار نه انگار چنین حرفی زده شده ! که نظیرشان را براحتی می توان دررسانه ها یافت.

سخن به درازا کشید. این درد نوشته را با حدیثی از مولایم حسین بن علی بن ابیطالب (ع)خطاب به پیروان بی اسم ورسم ماکیاول دراین روزها به پایان می برم که مضمون آن این است" کسانی که فکر می کنند با گناه به نتیجه ومطلوب خود می رسند سخت در اشتباهند چون ارتکاب گناه نه تنها آنان را به مقصود نمی رساند بلکه ازآن دور هم می سازد.

بار الها، آن چنان که داریوش در کتیبه بیستون نوشت: تا هستی بر جاست ،ایران وایرانی را از گزند وآسیب دروغ به دور بدار! وما را در زمره یاران دروغ مشمار.آمین یارب العالمین

منبع وبلاگ شخصی غلامعلی رجایی


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved