428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

یکشنبه، تیر ۲۰، ۱۳۸۹

[23khordad] امیرالمومنین جدید/مجتبی واحدی



 
 

Sent to you by irany via Google Reader:

 
 

via جنبش راه سبز - همه گزارش‌ها by جنبش راه سبز on 7/10/10

سید مجتبی واحدی

 

در زمان تسلط اصلاح طلبان بر قوای مجریه و مقننه ، شایعاتی در خصوص ورود احتمالی تعدادی از برادران اهل سنت به دولت یا هیئت رئیسه مجلس مطرح شد . این شایعات ، واکنش جدی وسریع تعدادی از مراجع تقلیدِ ساکن قم را به دنبال داشت . ناگفته پیداست که حساسیت حضرات مراجعِ تقلید از آنجا ریشه می گرفت که بنا بر اعتقادات شیعی ،امارت مسلمانان ومؤمنان پس از رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) به عهده امام علی (ع) بوده و لذا کسانی که این لقب و جایگاه را برای برخی دیگر از صحابه رسول خدا (ص) قائل هستند از نظر مراجع تقلید شیعی، فاقد کفایت لازم برای تصدی مدیریت های بزرگ در کشور ایران می باشند. 


البته بحث در خصوص این موضوع ، هم از حوصله این یادداشت خارج است وهم از صلاحیت این بنده ناچیز خدا. اما به هر صورت ، کسانی که داشتن عنوان « شیعه » را افتخاری بزرگ برای خود می دانند - ازجمله نگارنده این سطور - تعظیم برخی بزرگانِ مورد احترام اهل سنت را بر خود لازم می شمارندو نقش آنان در تحولات صدر اسلام را انکار نمی کنند . از جمله ، همه شیعیان قبول دارند که نخستین خلیفه مورد قبول اهل سنت ، تنها همراه پیامبر اعظم ( ص ) به هنگام هجرت از مکه به مدینه بوده است . همچنین نقش خلیفه دوم در فتوحات مسلمانان و گسترش جغرافیایی جهان اسلام ، موضوعی نیست که شیعیان از آن غافل باشند .

 
در عین حال ، بسیاری از علمای شیعی هیچگاه نتوانسته اند در برابر اعطای لقب امیر المؤمنین به کسی جز امام علی ( ع ) - از جمله خلفای اول ودوم که از احتـــــــرام ویژه ای نزد اهل سنت برخوردارند - سکوت کنند . بر همین اساس در سالهای گذشته ، حتی احتمال ورود برخی از ارادتمندان خلفا به مناصب نه چندان مهم حکومتی ، موجب واکنش هایی در میان مراجع تقلیدِ ساکن قم شده است . با این سابقه ذهنی ، اکنون هر کس حق دارد از سکوت گورستانی حاکم بر حوزه علمیه قم و علمای سایر بلاد در برابر اقدام عجیب خبر گزاری رسمی کشور ، بر خود بلرزد و از آنان بپرسد که « این تذهبون ؟» ! روز چهارشنبه شانزدهم تیر ماه ۸۹ ، بنگاه خبر پراکنی دولت ـ که در ماههای اخیر ، مشمئز کننده ترین چاپلوسی هانسبت به رئیس بی کفایت دولت را به نمایش گذاشته است - به حاشیه نویسی از آخرین سفر پر خرج وبی خاصیتِ احمدی نژاد پرداخته که در بخشی از آن آمده است : « ...بسیاری از جوانان این منطقه به نام اتحاد جوانان مسلمان با در دست داشتن پلاکاردهایی ، خوش آمد می گفتند. بعضی از آنان با پوشیدن لبـــــــــــاس های سفید رنگ که بــــــــــر روی آن نوشته بودند ْ یا امیر المؤمنین ، محمود احمـــــدی نژاد ؛ قدم مبارک...» این ادعــــــــــا در حالی با سکوت برخی علمای پر مدعا مواجه شد که قطعا احمدی نژاد ، از بی کفایت ترین خلفای اموی، بی کفایت تر واز فاسد ترین خلفای عباسی نیز فاسد تر است .


اما کسانی که بر پایی مسجد اهل سنت در برخی شهرها ی ایران ویاد آوری نام خلفا ، آنها را به کفن پوشی و « عمامه بر زمین زدن » وادار می کند ، در برابر این تبلیغ تهوع آور ودر عین حال ضد دینی که تـــــــوسط مزدوران احمدی نژاد انجام شده است سکوت کرده اند . نگارنده ، کوچک ترین تردیدی ندارد که لباس های مزبور در تهران ویا در سفارت خانه ایران در کشور مالی تهیه شده تا برای ارضای شهوت جاه طلبی احمدی نژاد در مسیر حرکت او به نمایش در آید. زیرا بسیاری از مردم کشور « مالی » حتی برای تهیه پوشاک معمولی خود هم مشکل دارند چه رسد به آنکه برای « تمجیدهای دین فروشانه »از رئیس دولت کودتایی ایران ، لباس های ویژه تدارک ببینند . اما به فرض که عده ای جاهل به عشق دریافت مواجب از احمدی نژاد ، چنین گزافه گویی و گزافه نویسی کرده باشند .

 
آیا خبر گزاری دولتی ایران که مستقیما زیر نظر احمدی نژاد وتوسط یار نزدیک او ـ جوانفکر - اداره می شود حق دارد این خبر را با آب وتاب منتشر نماید ؟از آن بالاتر ، علمای بلاد ایران که اعطای لقب امیر المؤمنین به خلفای مورد احترام اهل سنت را برنمی تابند آیا حق دارند در برابر این اقدام ، سکوت کنند؟البته سکوت عده ای از غاصبان لباس روحانیت ، قابل توجیه است زیرا این کاسبانِ دین فروش ، می دانند تنها در « دولت احمدی نژادی» می توان میلیاردها تومان حق السکوت گرفت و جیب آقازاده های بی هنر و رانت خوار را پر کرد. اما خاموشی عده ای از علما که تاکنون فرزندان وبیوتِ آنها از « همراهیِ باج خواهانه » با دولت کودتا خودداری کرده اند بسیار عجیب است .

 
علمای بزرگی که یک روز پناهگاه مردم در برابر همه مظالم ، مفاسد ودین فروشی ها بوده اند اکنون باید متوجه شده باشند که سکوت آنها نسبت به جنایات یکسال اخیر دولتِ کودتا و حامیان آن - که تنها با هدف جلب رضایت رهبران مستأصل جمهوری اسلامی صورت گرفته است - هر روز بر وقاحت احمدی نژاد وحامیانِ بی خرد او افزوده است تا جایی که امروز حتی «ولی فقیه» هم نمی تواند در مقابل گردن کشی ها ، دین فروشی ها و باج دهی های داخلی وخارجی دولت کودتا بایستد ورضایت هم صنفان و هم لباسان خویش را فراهم نماید. این گروه از علما باید نگران آینده ای نزدیک باشند که آزاد مردان و شیر زنانِ ایرانی ، پیام های آتشین آیت اله خمینی در مذمتِ «‌آخوندهای درباری » را می خوانند و هیچ مصداقی بهتر از برخی علمای امروز قم ، برای آن پیدا نمی کنند!

 

 

*نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved