428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

دوشنبه، مرداد ۰۴، ۱۳۸۹

[23khordad] Fwd: متن پیاده شده روز شنبه 2 امرداد 1389



---------- Forwarded message ----------
From: Admin2 Contact <adminsazegara2@gmail.com>
Date: 2010/7/26
Subject: متن پیاده شده روز شنبه 2 امرداد 1389
To: mohsen_sazegara@googlegroups.com


 

سلام،

 شنبه 2 امرداد 89، 24 جولای 2010 میلادی

امروز در مورد هفت موضوع صحبت می کنیم.

نماینده مجلس: دولت دروغگوست

نماینده کاشمر در مجلس، آقای خباز، گفته است که دولت با مجلس قطعه رابطه کرده چرا که دولت از فرستادن مصوبات اصل 128 قانون اساسی به مجلس خودداری می کند و تا به حال بیش از دو مورد از این مصوبات به مجلس فرستاده نشده است. وی دولت را درغگو خوانده و افزوده است که در صندوق ذخیره ی ارزی نیز دیگر چیزی موجود نیست.

در هر صورت بحث کشمکش میان دولت و مجلس، به ویژه زمانی که دولت پشیزی برای مجلس ارزش قائل نیست، باز هم ادامه خواهد یافت.

 

تکذیب آلودگی آب تهران از سوی دولت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خانم دستجردی، معلوم است که مورد سرزنش آقایان قرار گرفته  چرا که به یکباره مطرح کرده است که آب تهران آلودگی نداشته و این دشمنان هستند که موضوع آلودگی را عنوان می کنند.  وی گفته است که برخی مامور شده اند که به مسئله ی بالا بودن نیترات آب تهران رسیدگی کنند و افزوده است که این موضوع قابل حل است.

این در حالی است که کارشناسان می گویند این موضوع قابل حل نیست و مشکل به غیر استاندارد بودن سیستم فاضلاب تهران باز می گردد. بخشی از آب تهران از طریق چاههای عمیق تامین می شود و غیر استاندارد بودن سیستم فاضلاب باعث ورود آلودگی به چاهها می شود.

این چندمین بار است که حکومت خود مشکلاتی را مطرح می کند اما به محض اینکه اطلاع رسانی صورت می گیرد آنگاه دولت به طورکلی مشکل را انکار کرده و اینبار دیگر اهمیتی هم به سلامت مردم نمی دهد.

 

افزایش تنش میان تهران و مسکو

آقای احمدی نژاد گفته است که رییس جمهور روسیه، آقای مدودف، بازیگر یک نمایش آمریکایی است و در واقع با سخنانش یک سناریوی آمریکایی را کلید زده است. البته آقای احمدی نژاد حرف های دیگری هم مطرح کرده از قبیل اینکه غربی ها و در راس آنها آمریکا نقشه های جدیدی برای ایران و منطقه کشیده اند ودر آینده نیز به دو کشور منطقه حمله خواهند کرد. اینها در زمره ی صحبت هایی است که در از ذهن هایی همچون ذهن آقای احمدی نژاد تراوش می کند که پیش تر نیز مطرح شده و به نظر هم نمی رسد که پایه و اساس درستی داشته باشد. ولی نکته ی مهم اینجاست که به این ترتیب تنش در روابط تهران و مسکو بالا گرفته و با توجه به شناختی که از روس ها هست باید انتظار داشت که  احتمالا یکی از مقامات دست چندم روسی پاسخ تندی به صحبت های آقای احمدی نژاد بدهد.

 

"غلط کردن نامه" ی شریعتمداری

آقای حسین شریعتمداری در سرمقاله ی امروز کیهان تحت عنوان "حرف مرد دوتاست"  در واقع یک غلط کردن نامه ای نوشته است در پاسخ به سرمقاله ایی که چند روز پیش نوشته بود و در آن به بازاریان به خاطر اعتصابشان به شدت حمله کرده و پیشنهادهای عجیبی هم به دولت داده بود که مثلا کالاها را به دست دستفروشان بدهد تا در سرچهارراه ها بفروشند. این غلط کردن شریعتمداری به احتمال زیاد به دستور بیت و یا حتی شخص آقای خامنه ای صورت گرفته و تاییدی است بر این نکته که در پشت عقب نشینی دولت در برابر اعتصاب بازار شخص آقای خامنه ای و ستاد کودتاچیان قرار دارند، چرا که به شدت وحشت دارند که در جایی اعتصاب یا نافرمانی از سوی مردم انجام شود. منتهی باید این خبر خوش را به آقای خامنه ای و کودتاچیانش داد که "باش تا صبح دولتت بدمد"، این تازه اول راه اعتصابات بود و از این قبیل نافرمانی ها در طول هفته ها و ماههای آینده باز هم در کشور اتفاق خواهد افتاد.

 

بدهی 1000 میلیارد تومانی وزارت راه

به گزارش ایسنا، وزات راه و ترابری در حدود 1000 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار بوده و بیش از پانصد پروژه ی نیمه کاره و بلاتکلیف در دست دارد تا حدی که مجلس به وزیر راه تکلیف کرده است که دیگر وعده های استانی رئیس جمهور را اجرا نکند و وعده هایی که داده می شود پروژه ی دیگری را به دست نگیرد. این حاصل مدیریت آقای احمدی نژاد است که خارج از سازمان برنامه و بودجه و نظام تخصیص مالی کشور وعده هایی را می دهد که وقتی دستگاه های اجرایی به اقدام به عملی کردن این وعده ها می کنند به دلیل نبود بودجه پروژه ها را به صورت نیمه کاره رها می کنند و به این ترتیب ثروت ملی به هدر می رود. البته این نوع مدیریت کاملا مورد تایید آقای خامنه ای است چرا که وی بارها از سفرهای استانی آقای احمدی نژاد تعریف و تمجید کرده است.

 

معرفی کتاب در سایت بی خشونت  

سایت "بی خشونت" که پیش تر نیز آن را معرفی کرده بودم خلاصه ی اخبار هفته به همراه تحلیلی کوتاه از رویدادهای هر هفته را منتشر می کند، اما نکته اینجاست ترجمه ی انگلیسی موضوعات هم در این سایت وجود دارد و چنانچه می خواهید دوستان غیرفارسی زبان را از مسایل ایران با خبر کنید می توانید این سایت به آنها معرفی نمایید. اما روی این سایت مقاله یا کتاب دیگری هم منتشر شده با عنوان "آزادی چگونه به دست می آید" که حاصل تحقیق چند ساله ای است که توسط فریدم هاوس یا "خانه ی آزادی" انجام شده و حاصل این مطالعه هم این است که پیروزی مبارزات بی خشونت با هر چه گسترده تر شدن مقاومت بی خشونت مدنی شامل نافرمانی های مدنی به هر شکل آن همچون تحریم، اعتراض های مردمی، بسته شدن مراکز خدمات، اعتصابات و غیره موثرترین روشی بوده که به وسیله ی آن مبارزات بی خشونت به پیروزی رسیده اند. خواندن این کتاب را از این جهت به شما معرفی می کنم که حاصل یک تحقیق چندساله بوده و به خوبی نشان داده است که چگونه مبارزات بی خشونت در کشورهای دیگر به پیروزی رسیده و چه بخش هایی از این مبارزات در آن کشورها از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است.

 

مقایسه ی تابستان 57 و تابستان 89

دیروزی دوستی که به نظر می رسد از همسن و سالان من هم باشند در ایمیل خود گفته بود که در تابستان سال 57 یعنی از اردیبهشت تا امرداد سال 57 مبارزات مردم بر علیه رژیم شاه ساکت شده بود و ساواک با دستگیری بسیاری از فعالان آن زمان جامعه را به سکوت کشانده بود اما از شهریور همان سال اعتراضات دوباره شروع شده و در ماههای بعدی نیز اوج گرفت. پرسش این دوست ما این بود که آیا می توان تابستان سال 57 را با تابستان 89 مقایسه کرد؟ باید بگویم که به نظر من تا حدی می توان به این پرسش پاسخ مثبت داد. من هم به خاطرات خود رجوع کردم و به خاطر آوردم که خود من هم در آن موقع از خارج به کشور آمده و در تمام تابستان را در ایران فعالیت می کردم و می توانم بگویم که در واقع آن اتفاق بزرگی که در تابستان 57 رخ داده بود این بود که مشروعیت زدایی از حکومت شاه کامل شده بود و لزوم تغییر کل نظام در خودآگاه تمام اقشار جامعه دیده می شد، اما اینکه چگونه جامعه در آن مقطع با وجود زخم هایی که خورده بود دوباره تجدید سازمان پیدا کرد و البته با ایدئولوژی که آن موقع وجود داشت مبارزات چگونه حرکت کرد بحث دیگری است. ولی به نظر من حرکت جنبش سبز در تابستان 89 از بسیاری جهات عمیق تر از انقلاب اسلامی است و خاصیت های خودش را دارد که بحث مفصل آن را به بعد موکول می کنم.

اندکی سبز سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی v

 

 

 

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved