428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

دوشنبه، تیر ۲۱، ۱۳۸۹

[23khordad] Fwd: متن پیاده شده روز جمعه 18 1389



---------- Forwarded message ----------
From: Admin2 Contact <adminsazegara2@gmail.com>
Date: 2010/7/10
Subject: متن پیاده شده روز جمعه 18 1389
To: mohsen_sazegara@googlegroups.com



 

جمعه ، هجدهم تیر 89، نه جولای 2010 میلادی

امروز درباره هشت موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول ادامه اعتراض در بازار تهران است که بازار مشهد هم به دنبال بخشی از بازار تبریز که دیروز خبراش را اعلام کردیم به آن پیوسته است.

نماینده صنف پارچه فروش آقای معتمدیان هم در اخبار آمده که دستگیر کرده اند و حکومت همان روشی را دنبال می کند که در برابر همه اعتراض ها دنبال کرده است. سرکوب کردن، ضرب و شتم و دستگیر کردن. در حالی که تعطیل کردن، اعتصاب کردن و بستن و رفتن کاری است که با چاقو کشیدن و زدن و یا خبری داشتیم حتی از کشته شدن یک نفر از صنف پارچه فروش دردی را دوا نخواهد کرد.

به هر حال اخبار حاکی از آن که بود که جلسه پنج شنبه اصناف با سازمان مالیات کشور به نتیجه نرسیده است و اصناف به درستی مطرح می کنند که چیزی از سال گذشته عوض نشده که بخواهند سی درصد مالیات بیشتر بدهند چه برسد به هفتاد درصد. ضمن این که معتقد اند وضع اقتصادی بدتر شده و بازار در رکود است. اگر تا روز یکشنبه اتفاق خاصی نیافتده می توان انتظار داشت مثل پاییز هفتاد و هفت اعتصاب و بستن بازار به سایر شهر ها هم سرایت کند همچنان که خبری هم داشتیم که در کرمانشاه پاره ای از بازاری ها و مغازه ها تعطیل کرده بودند.

اما بحث دوم، ادامه صحبت دیروز است که پاسخ به یک سری سوالات بود. اگر خاطرتان باشد گفتیم ما درون جامعه ایران پنج گسل بزرگد را داریم. لغت گسل را من از آقای مهندس شریعتمداری وام گرفته ام به معنای شکافی که انرژی زیادی در آن نهفته است.

گسل جنسیتی ، گسل اقتصادی، گسل نسلی، گسل قومی و گسل علمی به معنای دانش یک ملت تحصیل کرده و جهل یک حکومت قرون وسطایی. اما گسل اقتصادی گسلی است که دائما انرژی انباشته در آن افزایش پیدا می کند. هم در بخش صنعتی، فشار روی کارخانجات به دلیل واردات بی رویه می آید، هم در سطح کارمندان در راس شان معلم ها داریم که فشار گرانی و عدم امکان دولت برای افزایش حقوق و دستمزد آن ها را تحت فشار گذاشته است و هم همین طور که الان دیدیم به ویژه در بخش کسبه و بازاری ها به دلیل رکود گسترده و تورم دورقمی که منجر به عدم قدرت خرید مردم شده و این باعث شده که کاسبی ها روز به روز کساد تر شده است و به طور طبیعی این شکاف وقتی یک اقلیت ناچیزی که تنها سه درصد جامعه را تکشیل می دهند بیش از هفتاد درصد سپرده های بانکی را در اختیار دارند و فساد گسترده ای که در سطوح بالای حکومت به وجود امده این گسل را پر انرژی تر کرده است بنابراین طبیعی است که اعتراضات در این بخش بالا می گیرد و تمام هنر جنبش باید این باشد که خواست هایی ها که مثلا در گسل جنسیتی زنان تساوی طلب ما دارند به ان ها بقبولاند که برآورده شدن آن ها حاصل پیروزی جنبش سبز است یعنی بدون آزادی و دموکراسی و بدون پایین کشیدن دولت کودتایی و حکومت استبداد دینی ولایت فقیه رسیدن به حقوق برابر برای  زنان عملی نیست، یا گسل های دیگر و موضوع مورد بحث ما موضوع اقتصادی. ما باید بتوانیم از خواست بازاری ها برای نپرداختن مالیات پشیبانی کنیم و همین طور باید به آن ها قبولاند حل مشکلات اقتصادی شان در گرو پیروزی جنبش سبز است و در واقع همان شعاری را که بارها ار بچه های لهستان نقل کرده ایم که نان بدون آزادی میسر نیست.

و خط کلی جنبش هم ضمن حمایت ازحرکت های صنفی و احتماعی در این مقطع که حکومت چاره ای ندارد جز این که افزایش قیمت بدهد در خدمات و کالا و همین طور مالیت ها  و غیره این است که ما هر جا که با افزایش قیمت ها مواجه شدیم اعتراض می کنیم از طریق اعتصاب و عدم همکاری و نپرداختن قبض و غیره که هرکدام را در زمان خود اش به آن می پردازیم.

نکته سوم اینکه امروز هجدهم تیر بیانیه های مختلفی از جانب گروه های مختلف دانشجوئی منتشر شده از جمله آقای مهندس موسوی در دیدار با  مجمع جوانان خط امام به مناسبت هجده تیر تاکید کرده بر پلورالیستیک بودن ،تکثر گرا بودن جنبش سبز و اینکه نقطه اتصال عقاید مختلف دیگر یک شخص رهبر نیست ،یک متن و انتخابات آزاد است .به نظرمن نکته بسیار خوبی است این بحث انتخابات آزاد که آقای مهندس موسوی مطرح کرده همراه با تکثر گرائی در درون جنبش .

نکته چهارم اینکه بعد از شرکت بریتیش پترولیوم ،شرکت شل هم اعلام  کرده که سوخت به هواپیماهای ایران نخواهد داد ،از جمله در آلمان هم ظاهرا دو هواپیمای ایرانی بدون اینکه بتوانند سوختگیری کنند ناچار شدند که از آنجا پرواز کنند.

نکته پنجم اینکه آقای اوباما در مصاحبه ای که با کانال دو اسراییل داشته  گفته است که تمام گزینه ها در مورد ایران روی میز است و البته در گفت و گو نیز هنوز باز است که معمولا این سخنان اشاره به حرکت های نظامی است.

نکته ی ششم اینکه مدیر عامل شرکت توانیر آقای حسن منصوری تایید کرده است که خاموشی های گسترده دیگر مربوط به اشکال در شبکه ی برق کشور نیست، بلکه که کمبود تولید برق مطرح است که با گرم شدن هوا و استفاده بیشتر مردم از برق توان پاسخگویی به نیازها نیست و خاموشی ها ادامه خواهد داشت.

نکته ی هفتم اینکه به گفته ی خبرگزاری ایلنا بهای بنزین در حدود 650 تومان تثبیت خواهد شد. با این حال فکر می کنم که اگر بخواهند بنزین را تک نرخی کنند بهای آن از این میزان اعلام شده هم فراتر خواهد رفت.

نکته ی آخر مربوط است به داستان مسکن مهر و سپاه پاسداران که دست گذاشته اند بر روی انبوه سازی و حال معلوم شده است که با وجود اینکه میلیارد ها تومان پول از مردم گرفته اند ولی از خانه سازی خبری نیست. این از موضوعاتی است که پس از این بیشتر درباره ی آن خواهیم شنید چرا که سوء استفاده های زیادی در این جریان صورت گرفته است.

 

اندکی صبر سحر نزدیک است.

تا فردا موفق شاد و پیروز و موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی‌

 

 

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved