428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

دوشنبه، تیر ۲۱، ۱۳۸۹

[23khordad] Fwd: متن پیاده شده روز پنجشنبه 17 تیر 1389



---------- Forwarded message ----------
From: Admin2 Contact <adminsazegara2@gmail.com>
Date: 2010/7/11
Subject: متن پیاده شده روز پنجشنبه 17 تیر 1389
To: mohsen_sazegara@googlegroups.com


 

سلام

پنجشنبه 17 تیر 89، 8 جولای 2010 میلادی

امروز در مورد هشت موضوع صحبت می کنیم:

موضوع اول: روز گذشته برای دومین روز پیاپی بازار تهران در اعتصاب به سر می برد، بسیاری از بخش های بازار تعطیل بود، همین طور بازار تبریز هم قسمت هاییش دست به اعتصاب زدند و به اعتصاب بازاریان تهران پیوستند. حکومت با ارسال پلیس با بلندگو بازاری ها را دعوت می کردند به اینکه مغازه هایشان را باز کنند و حسب معمول یک عده لباس شخصی ها و لات و لوت هایشان را فرستاده بودند که با بازاری ها درگیر شدند. و می خواستند به زور وادار کنند مغازه هایشان را باز کنند و یکی از پارچه فروش های بازار به نام آقای عزیزالله کاشانی 68 ساله بنابر گزارش هایی که رسیده زخمی شده به ضرب چاقو و برخی گزارش ها هم حاکی از اینست که در بیمارستان درگذشته است.
به هر صورت به دنبال عقب نشینی حکومت، روز سه شنبه که بلافاصله اعلام کرد که نرخ مالیات 30 درصد است و نه 70 درصد و دیروز قرار بود که در جلسه با نمایندگان اصناف مختلف این را اعلام بکنند با اعتراض شدید نمایندگان اصناف مواجه شدند. و استدلال نمایندگان اصناف این بود که به دلیل نرخ بالای تورم و نرخ رکود بالای کشور و اینکه مردم امکان خرید و قدرت خرید ندارند اصولا کاسبی همه کسبه کساد است و حتی توان پرداخت مالیات به روال سال گذشته را هم ندارند. چه برسد به اینکه بخواهند 30 درصد به آن اضافه بکنند. به همین دلیل با اعتراض شدید نمایندگان اصناف آقای عسگری معاون وزارت دارایی ناچار شد از جلسه فرار بکند و بیرون برود. نمایندگان اصناف هم که با معاونین وزارت بازرگانی و دارایی روز قبل توافق 30 درصد را کرده بود در جمع نمایندگان اصناف اعلام کرد که حالا که شما اینطور می گویید، من هم امضایم را پس می گیرم. به این ترتیب عقب نشینی دولت فایده ای نکرد و با توجه به اینکه امروز پنجشنبه به دلیل معمولا بازار تعطیل است و شنبه هم به دلیل مبعث مملکت تعطیل است، باید دید آیا تا روز یکشنبه دولت می تواند توافق کسبه را جلب بکند و یا اینکه اعتصاب ادامه پیدا خواهد کرد و به سیاق پاییز سال 87 که بر سر مالیات ارزش افزوده بازار دست به اعتصاب زد، بعد از بازار تبریز احتمالا بازار اصفهان، شیراز، مشهد و سایر شهر ها هم به بازار تهران ملحق خواهد شد.
اما من در همین راستای این خبر این را عرض بکنم که جنبش سبز از ابتدای حرکت خودش سعی کرده که از پنج گسل اجتماعی، پنج شکاف بزرگ اجتماعی که انرژی زیادی در هرکدام از این گسل ها موجود است، بهره برداری بکند و سعی بکند انرژی های موجود در این گسل ها را در راستای جنبش سبز و حرکت دموکراسی خواهانه و آزادی خواهانه ملت ایران، استخراج و همسو بکند. این پنج گسل عبارت است از: گسل جنسیتی، گسل نسلی، گسل طبقاتی، گسل قومیتی و گسل بین علم و جهل. علم یک ملت تحصیل کرده و توسعه یافته و جهل یک حکومت قرون وسطایی. به همین دلیل آن بخش گسل طبقاتی که فقر و غنا را در جامعه بوجود آورده، آن بخشی که در واقع سه درصد از منصوبین حکومت از رده های بالای سپاه، بیت رهبری، دولت بیش از هفتاد درصد سپرده های بانکی را دارند، و 97 درصد مردم که از امکانات کشور محروم هستند، و درصد بزرگی که زیر خط فقر قرار دارند، در واقع به حق برای احقاق حق خودشان دست به اعتراض خواهند زد. مسئله پولی و مالی و تمشیت امور زندگی خودشان که  گسل بسیار بسیار بزرگی است که با بد شدن وضع اقتصادی دولت عمیق تر و پر انرژی تر خواهد شد. به همین دلیل باز هم عرض می کنم که اگر مثلا جنبش زنان، خواهان رفع تبعیض جنسیتی است یا جنبش جوانان خواهان حقوق اجتماعی جوانان و حقوق اقتصادی و سیاسی آن هاست و یا جنبش های قومی خواهان حقوق مساوی اقوام ساکن در ایران هست، و یا حرکت اقشار مختلف مثل حرکت بازاری ها تعدیل مالیات و امثالهم هست، جنبش سبز به خوبی می تواند به این جنبش های مختلف و سایر حرکت های اجتماعی نزدیک بشود و با آن ها همسویی بکند و از آن ها بخواهد که مبارزه شان را ادامه بدهند و به آن ها اطمینان بدهد که راه رسیدن به خواسته هایشان از پیروزی جنبش سبز می گذرد. همان طور که قبلا هم عرض کردم دولت از این به بعد ناچار است که بسیاری از خدمات، مالیات ها و عوارضش را افزایش بدهد و اعتراض به آن ها در اشکال مختلف از بهترین آکسیون هایی است که پیش روی جنبش در هر گروه و قشری قرار دارد.

موضوع دوم: در تهران با افزایش گرما به 41-42 درجه قطع گسترده برق را داشتیم، در پاره ای نقاط مثل مجیدیه تهران بیش از دوازده ساعت قطع برق بوده و حتی در افتتاحیه بخش تجسمی جشنواره جوان هم ناچار شده اند آخرش شمع روشن کنند. و این در حالیست که معاون وزارت نیرو گفته که فقط مشکل اختلال در شبکه توزیع بوده اما به احتمال زیاد مثل سال های گذشته کمبود عرضه برق است. به دلیل عدم سرمایه گذاری مناسب در توسعه نیروگاه های تولید برق.

موضوع سوم: آقای موسوی در بیانیه ای که در خصوص قطع نامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل منتشر کرده این فشار هایی را که به حکومت ایران و در نهایت به مردم ایران خواهد آمد را ناشی از بی تدبیری حکومت و تقصیر حکومت می داند و در انتهای نامه خودشان هم گشاده بودن دست سپاه را در سیاست کشور و اقتصاد کشور امری بسیار خطرناک ارزیابی کرده است.

موضوع چهارم: آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی شاید اولین مقام دولتی است که مطرح کرده که تحریم ها فعالیت های سازمان را کند خواهد کرد اما متوقف نمی کند و اذعان کرده به اینکه تحریم های بین المللی روی چرخش کارشان تاثیر خواهد گذاشت.

موضوع پنجم: آقای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با روزنامه آرژانتینی گفته که سیاست های تندروانه ایران به جناح راست اسرائیل کمک کرده. این حرف درستی ست که سال هاست که هم افراد و بچه های میانه روی فلسطینی این را می گویند و هم بسیاری از ایرانیان این را می گویند و فقط جالبی اش اینست که این بار از دهان آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه در آمد.

موضوع ششم: آقای پالیزدار که در مصاحبه با همشهری ماه مطرح کرده و افشاگری کرده که آقای احمدی نژاد به او قول داده بود که در مناصب بالای اجرایی بهش شغل بدهد و مثل وزیر صنایع و او را به عنوان وزیر صنایع معرفی کند و به همین دلیل او افشا گری کرده ولی بعدا پشت او را خالی کردند و او به زندان افتاد و همین طور اعلام کرده که مطالبی که در مورد آقایان رفسنجانی و ناطق نوری زده درست نبوده و از آن ها عذرخواهی کرده است.

موضوع هفتم: امارات متحده عربی بعد از بستن 41 حساب شخصیت های حقیقی و حقوقی و تعطیل کردن 40 شرکت، بازیکنان فوتبال ایرانی را هم دیگر اجازه نداده که در باشگاه های امارات بازی کنند و قراردادهایشان را لغو کرده اند و بازیکن جدیدی هم نگرفته اند.

موضوع هشتم: که شاید به جک شبیه باشد اینکه آقای احمدی نژاد در سفر به کشور مالی گفته که فرهنگ غنی ایران و مالی پاسخگوی نیاز بشریت است. کشور مالی یکی از فقیرترین کشور های دنیاست که در سال 1956 تازه از فرانسه استقلال گرفته و در غرب افریقا و زبانش هم هنوز زبان فرانسوی است.

اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved