428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

جمعه، تیر ۱۸، ۱۳۸۹

[23khordad] Best of Balatarin for 07/09/2010



Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




حسن رحیم پور ازغدی ، استاد معروف دانشگاه در اظهاراتی که شب گذشته از شبکه یک سیما پخش شد با اشاره به موضع ازدیاد جمعیت و زاد و ولد در جامعه گفت: " هم اکنون برخی خانم ها می گویند بچه دار نمی شویم برای اینکه هیکلمون به هم می خوره . ای مرده شور ببره هیکلت رو . مگه هیکلت رو می خوای ببری آخرت ؟ تو این هیکل رو می خوای چه کار ؟ غیر از اینه که می خوای ببری تو قبر یا اینکه بخوای هیکلت رو ببری تو خیابون نشون بدی. استفاده هیکلت برای شوهرته و البته شوهرت برای توئه و برای بچه آوردن."*
با ۲۴۰ امتیاز و ۷۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جرس: میرحسین موسوی در دیدار با جمعی از جوانان مجمع نیروهای خط امام، حادثه ۱۸ تیر 78 را یکی از وقایع دلخراش تاریخ ایران دانست و تاکید کرد: اگر با آن رویداد درست برخورد می شد و مسببان آن فاجعه شناخته می شدند و به دلیل آن جنایات به صورت آشکار محاکمه و کیفر می شدند، ما حوادث حمله به خوابگاه دانشجویی را بعد از انتخابات نمی داشتیم. به گزارش کلمه، میرحسین موسوی در ابتدای این دیدار ضمن تسلیت شهادت حضرت موسی بن جعفر و تبریک مبعث پیامبر گفت: امام موسی بن جعفر (ع) در بین ائمه بیشترین مدت زندان را داشتند و رنج زندان را بر چشم پوشی و برگشت از حقیقت ترجیح دادند. امروز نیز پیروان این امام همام با تاسی به سیره این بزرگوار رنج زندان ها را برگزیدند.وی سپس به مناسبت‌های تاریخی در تیرماه اشاره کرد و گفت: ما در تیر ماه با حوادث بزرگی روبرو بودیم که به دلیل فضای سیاسی امروز تفسیر این حوادث و فهم آنها اهمیت بیشتری پیدا کرده است.میرحسین موسوی با ابراز تاسف از دست دادن چهره ها ادامه داد: ما با از دست دادن آن چهره ها نگاه‌های انسانی و مهمی را در تاریخ خود از دست دادیم و عده ای عمدا می خواستند نظام را از نیروهای زبده و متعهد و آزادی خواه تهی کنند. وی تاکید کرد: متاسفانه آثار و اندیشه های شهید بهشتی آن طور که شایسته بود مورد توجه قرار نگرفته است. ایشان یک کتابی دارند که حاوی سخنرانی های ایشان پیرامون قانون اساسی است به نام "مبانی نظری قانون اساسی" که بنده مطالعه آن کتاب را به همه همراهان جنبش سبز توصیه می کنم. وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث ۱۸تیر اشاره کرد و گفت: یکی از وقایع دلخراش تاریخ ماست که همه نیروهای علاقمند به جمهوریت نظام در مورد آن به قضاوت فرا خوانده می شوند. میر حسین موسوی تصریح کرد: اگر با آن رویداد تلخ درست برخورد می شد و مسببان آن فاجعه شناخته می شدند و به دلیل آن جنایات به صورت آشکار محاکمه و کیفر می شدند، ما حوادث حمله به خوابگاه ای دانشجویی را بعد از انتخابات نمی داشتیم. وی ادامه داد: ما باید یاد گرفته باشیم که در مقابل کژی ها بایستیم. تسلیم شدن باعث انحراف و فاجعه های بیشتر می شود. ایستادن در برابر کژی ها جنبه حیاتی و اساسی برای اصلاح واقعی دارد. موسوی در بخش دیگری از سخنانش بر استفاده کردن از تجربیات گذشته و جنبش های مخالف تاکید کرد و گفت: قبل از ظهور دیکتاتوری رضاخانی و بعد از مشروطیت خرده گفتمان های مختلفی در سطح جامعه مطرح بود که در عین اختلاف در یک نقطه با هم مشترک بودند و ان ظهور یک شخص قدر قدرت برای ایجاد امنیت و سامان دادن به بی سامانی ها بود. میر حسین موسوی گفت: جنبش سبز از گوناگونی اندیشه ها استقبال می کند و همواره گفته است این تکثر یک فرصت برای آینده ملت ماست و ما نقطه اتصال این گوناگونی گفتمان ها را ظهور و بروز یک رهبر تعریف نکرده ایم.وی افزود: ما نقطه اتصال را پایبندی به یک متن و آن اجرای بی کم و کاست قانون اساسی گرفته ایم و راه تحول را از طریق یک انتخابات آزاد و رقابتی غیر گزینشی پیش بینی کرده ایم. موسوی در انتها گفت: پایبندی یک متن با هدف بدست آوردن حاکمیت مردم بر سرنوشت خود مارااز خطر استبداد آینده می تواند محافظت کند.
با ۲۲۴ امتیاز و ۳۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ابتدا به این لینک توجه کنید.این لینک پارسال ارسال شده بود و چقدر مورد استقبال واقع شده بود. چه کسی بود که جان خودش رو کف دستش گرفت و این همه بیانیه داد؟چه کسی بود که چندین سال خاموش بود و چون دید ایران در خطر است نطقش را باز کرد؟چه کسی بود در راهپیمایی های بعد از انتخابات دوشادوش مردم در صحنه بود و در تجمعات ظاهر می شد؟چه کسی بود که باعث یکرنگی جنبش شد؟لابد فراموش کرده اید شعار یا حسین میر حسین را!لابد فراموش کرده اید تا مدتها به او می گفتید رئیس جمهور موسوی.لابد می خواهید او را هم رها کنید و بسپریدش به دست جلادان و حامی های جنبش را یکی پس از دیگری از دست دهید.تا چند وقت پیش او رهبر جنبش بود و حالا چون بیانیه داده است و گفته است برای حفظ جان خود به خیابان نیایید، خائن به جنبش شده است؟چه کسی طرفدار خمینی است؟شما بیشتر خط امامی هستید چرا که خمینی گفته بود "ملاک حال افراد است".جیره خورهای حکومت هم با استناد به همین حرف خمینی خواستار مجازات موسوی هستند.آری بخندید …بخندید به این نوشته ها!
با ۲۱۸ امتیاز و ۸۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


اعتصاب بازاريان ادامه دارد و درحال حاضر بازار در مناطق ناصرخسرو,پله نوروزخان,پامنار,طلافرشان, لباس فروشها,مغازه ها بسته است وبازاريان اين مناطق تماما در اعتصاب هستند . منطقه جنوب بازار بسته است , انجمن اسلامي ها مي خواهند به زور مغازه داران را وادار به باز كردن مغازه ها كنند .
با ۱۴۱ امتیاز و ۲۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


چکیده : جنبش سبز از گوناگونی اندیشه ها استقبال می کند و همواره گفته است این تکثر یک فرصت برای آینده ملت ماست و ما نقطه اتصال این گوناگونی گفتمان ها را ظهور و بروز یک رهبر تعریف نکرده ایم. ما نقطه اتصال را پایبندی به یک متن و آن اجرای بی کم و کاست قانون اساسی گرفته ایم و راه تحول را از طریق یک انتخابات آزاد و رقابتی غیر گزینشی پیش بینی کرده ایم. پایبندی به یک متن با هدف بدست آوردن حاکمیت مردم بر سرنوشت خود مارا از خطر استبداد آینده می تواند محافظت کند. // میرحسین موسوی در دیدار با جمعی از جوانان مجمع نیروهای خط امام (ره) گوناگونی اندیشه ها در جنبش سبز را مهم دانست و همچنین تاکید کرد که نقطه اتصال این گوناگونی گفتمان ها را ظهور و بروز یک رهبر نمی دانیم./ به گزارش کلمه، میرحسین موسوی در ابتدای این دیدار ضمن تسلیت شهادت حضرت موسی بن جعفر و تبریک مبعث پیامبر گفت: امام موسی بن جعفر (ع) در بین ائمه بیشترین مدت زندان را داشتند و رنج زندان را بر چشم پوشی و برگشت از حقیقت ترجیح دادند. امروز نیز پیروان این امام همام با تاسی به سیره این بزرگوار رنج زندان ها را برگزیدند./ وی سپس به مناسبتهای تاریخی در تیرماه اشاره کرد و گفت: ما در تیر ماه با حوادث بزرگی روبرو بودیم که به دلیل فضای سیاسی امروز تفسیر این حوادث و فهم آنها اهمیت بیشتری پیدا کرده است./ میرحسین موسوی با یادآوری حادثه دلخراش هفتم تیر و شهادت آیت الله بهشتی ادامه داد:"جریان هفتم تیر یک مسئله دیروز نیست بلکه نگاه ما به آن رویداد بزرگ کلید فهم بسیاری از اتفاقات بعد از هفتم تیر است./ وی ترور شهید بهشتی و یاران ایشان و ترورهای بعد و انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر را مساله ای قابل اهمیت دانست و افزود:"با وجود گذشت زمان هنوز جا دارد که این ترورها در مقابل روی ما باشد."/ میرحسین موسوی با ابراز تاسف از دست دادن چهره ها ادامه داد:"ما با از دست دادن آن چهره ها نگاه های انسانی و مهمی را در تاریخ خود از دست دادیم و عده ای عمدا می خواستند نظام را از نیروهای زبده و متعهد و آزادی خواه تهی کنند."/ میرحسین موسوی به تمام جوانان توصیه کرد که به بازخوانی اندیشه های شهید بهشتی و دیگر صاحب نظران انقلاب بپردازند./ وی تاکید کرد:"متاسفانه آثار و اندیشه های شهید بهشتی آن طور که شایسته بود مورد توجه قرار نگرفته است. ایشان یک کتابی دارند که حاوی سخنرانی های ایشان پیرامون قانون اساسی است به نام "مبانی نظری قانون اساسی" که بنده مطالعه آن کتاب را به همه همراهان جنبش سبز توصیه می کنم."/ وی در بخش دیگری از سخنان خود به ماجرای ۱۸تیر اشاره کرد و گفت:"یکی از وقایع دلخراش تاریخ ماست که همه نیروهای علاقمند به جمهوریت نظام در مورد آن به قضاوت فرا خوانده می شوند."/ میر حسین موسوی تصریح کرد:"اگر با آن رویداد تلخ درست برخورد می شد و مسببان آن فاجعه شناخته می شدند و به دلیل آن جنایات به صورت آشکار محاکمه و کیفر می شدند، ما حوادث حمله به خوابگاه ای دانشجویی را بعد از انتخابات نمی داشتیم."/ وی ادامه داد:" . . .
با ۱۳۳ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


تحول سبز: میرحسین موسوی در دیدار با جمعی از جوانان مجمع نیروهای خط امام (ره) گوناگونی اندیشه ها در جنبش سبز را مهم دانست و همچنین تاکید کرد که نقطه اتصال این گوناگونی گفتمان ها را ظهور و بروز یک رهبر نمی دانیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود به ماجرای ۱۸تیر اشاره کرد و گفت:"یکی از وقایع دلخراش تاریخ ماست که همه نیروهای علاقمند به جمهوریت نظام در مورد آن به قضاوت فرا خوانده می شوند." میر حسین موسوی تصریح کرد:"اگر با آن رویداد تلخ درست برخورد می شد و مسببان آن فاجعه شناخته می شدند و به دلیل آن جنایات به صورت آشکار محاکمه و کیفر می شدند، ما حوادث حمله به خوابگاه ای دانشجویی را بعد از انتخابات نمی داشتیم." وی ادامه داد:" ما بایستی یاد گرفته باشیم که در مقابل کژی ها بایستیم. تسلیم شدن باعث انحراف و فاجعه های بیشتر می شود. ایستادن در برابر کژی ها جنبه حیاتی و اساسی برای اصلاح واقعی دارد." موسوی در بخش دیگری از سخنانش بر استفاده کردن از تجربیات گذشته و جنبش های مخالف تاکید کرد و گفت:" قبل از ظهور دیکتاتوری رضاخانی و بعد از مشروطیت خرده گفتمان های مختلفی در سطح جامعه مطرح بود که در عین اختلاف در یک نقطه با هم مشترک بودند و ان ظهور یک شخص قدر قدرت برای ایجاد امنیت و سامان دادن به بی سامانی ها بود." میر حسین موسوی گفت:"جنبش سبز از گوناگونی اندیشه ها استقبال می کند و همواره گفته است این تکثر یک فرصت برای آینده ملت ماست و ما نقطه اتصال این گوناگونی گفتمان ها را ظهور و بروز یک رهبر تعریف نکرده ایم." وی افزود:" ما نقطه اتصال را پایبندی به یک متن و آن اجرای بی کم و کاست قانون اساسی گرفته ایم و راه تحول را از طریق یک انتخابات آزاد و رقابتی غیر گزینشی پیش بینی کرده ایم." میرحسین در انتها گفت:" پایبندی یک متن با هدف بدست آوردن حاکمیت مردم بر سرنوشت خود مارااز خطر استبداد آینده می تواند محافظت کند." در ابتدای این دیدار صمیمانه سعید ا… بداشتی رئیس سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام خمینی (ره) ضمن تشکر از حضور جناب آقای مهندس موسوی در جمع جوانان خط امامی تأکید کرد جمع حاضر با درک وجود معضلات و نارسایی های فکر
با ۱۲۸ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


معتمدیان، نماینده صنف بازار پارچه فروشان، در هنگام فراخوان برای تجمع روز پنجشنبۀ بازاریان، بلافاصله دستگیر شد. به گزارش جرس، نماینده صنف بازار پارچه فروشان، دیروز، در حالی که از پشت بلندگو وضعیت موجود را محکوم کرده و از مردم بخصوص بازاریان می خواست روز پنجشنبه از ساعت نه صبح در سبزه میدان تجمع کنند، با شلیک گاز اشک آور روبرو شد. جو بازار مجددا به خشونت گرایید و نیروهای انتظامی و چند لباس شخصی، به وی دستبند زده و به محل نامعلومی منتقل کردند.
با ۱۲۳ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در تداوم اعتراضات بازاریان،گزارش شاهدان عینی و منابع خبری نیز حاکی از آن است که معتمدیان،نماینده صنف بازار پارچه فروشان،در هنگام فراخوان برای تجمع روز پنجشنبۀ بازاریان،بلافصله دستگیر شد.به گزارش سایت های خبری،نماینده صنف بازار پارچه فروشان،در حالی که از پشت بلندگو وضعیت موجود را محکوم کرده و از مردم بخصوص بازاریان می خواست امروز پنجشنبه از ساعت نه صبح در سبزه میدان تجمع کنند،با شلیک گاز اشک آور روبرو شد که جو بازار مجددا به خشونت گرایید و نیروهای انتظامی و چند لباس شخصی،به وی دستبند زده و به محل نامعلومی منتقل کردند.در سومین روزیکی از بازاریان تهران اعلام داشت که صنف پارچه فروشان تا حذف قانون مالیات مستقیم اصناف به اعتصاب خود ادامه خواهد داد و تعویق قانون به آینده را راه حل پایان این مناقشه نمی دانند.اعتراضات بازاریان تهران،از صبح سه شنبه ١۵ تیرماه ۸۹ و از بازار طلا و پارچه آغاز شد،که با اعتصاب و تحصن کسبه،این نقطه مهم،در روز متوالی بحرانی و دستخوش نا آرامی گردید؛طوری که به نقاط و اصناف دیگر بازار نیز کشیده شد.
با ۱۲۱ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


میرحسین موسوی، از رهبران مخالفان دولت می‌گوید که تکثر موجود در جنبش سبز یک فرصت برای آینده ملت ایران است و لازمه اتصال این گوناگونی‌ها «ظهور و بروز یک رهبر» نیست. نامزد معترض به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری نقطه اتصال نیروهای مختلف جنبش سبز را پایبندی به قانون اساسی و اجرای «بی‌کم و کاست» آن دانست و افزود: «ما راه تحول را از طریق یک انتخابات آزاد و رقابتی غیر گزینشی پیش‌بینی کرده‌ایم.» به گزارش تارنمای کلمه، وی ادامه داد: «پایبندی به یک متن با هدف بدست آوردن حاکمیت مردم بر سرنوشت خود ما را از خطر استبداد آینده می‌تواند محافظت کند.» برخی فعالان سیاسی بارها خواستار تعیین رهبر برای اعتراضات اخیر مردم شده‌اند و تلویحاً از میرحسین موسوی خواسته‌اند که این مسئولیت را با «قدرت» بر عهده بگیرد. آقای موسوی هیچ‌گاه خود را به عنوان رهبر جنبش سبز معرفی نکرده‌است و بارها در سخنرانی‎ها و بیانیه‌های خود گفته‌است که یکی از اعضای جنبش سبز است. نخست وزیر پیشین ایران که در جمع جوانان مجمع نیروهای خط امام سخن می‌گفت، با بیان لزوم درس گرفتن از تجربیات گذشته، گفت: «قبل از ظهور دیکتاتوری رضاخانی و بعد از مشروطیت خرده‌گفتمان‌های مختلفی در سطح جامعه مطرح بود که در عین اختلاف در یک نقطه با هم مشترک بودند و آن ظهور یک شخص قدر قدرت برای ایجاد امنیت و سامان دادن به بی سامانی‌ها بود.» آقای موسوی پس از اشاره به این مثال تأکید کرد که «ما نقطه اتصال گوناگونی گفتمان‌ها را ظهور و بروز یک رهبر تعریف نکرده ایم.» میرحسین موسوی در بخش دیگری از سخنانش به رویدادهای ۱۸ تیر و حمله به کوی دانشگاه تهران پرداخت و این حادثه را یکی از «وقایع دلخراش» تاریخ ایران دانست.
با ۱۱۸ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


رئیس جمهور موسوی که به مناسبت 18 تیر صحبت کرده است جوابی بسیار دندانشکن به مهاجرانی داده است که جنبش سبز را محدود به همفکران خودش کرده بود باید این را قاب طلا گرفت: میر حسین موسوی گفت: جنبش سبز از گوناگونی اندیشه ها استقبال می کند و همواره گفته است این تکثر یک فرصت برای آینده ملت ماست
با ۱۱۸ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


میرحسین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به ماجرای ۱۸تیر اشاره کرد و گفت:"یکی از وقایع دلخراش تاریخ ماست که همه نیروهای علاقمند به جمهوریت نظام در مورد آن به قضاوت فرا خوانده می شوند." میر حسین موسوی تصریح کرد:"اگر با آن رویداد تلخ درست برخورد می شد و مسببان آن فاجعه شناخته می شدند و به دلیل آن جنایات به صورت آشکار محاکمه و کیفر می شدند، ما حوادث حمله به خوابگاههای دانشجویی را بعد از انتخابات نمی داشتیم." وی ادامه داد:" ما بایستی یاد گرفته باشیم که در مقابل کژی ها بایستیم. تسلیم شدن باعث انحراف و فاجعه های بیشتر می شود. ایستادن در برابر کژی ها جنبه حیاتی و اساسی برای اصلاح واقعی دارد." موسوی در بخش دیگری از سخنانش بر استفاده کردن از تجربیات گذشته و جنبش های مخالف تاکید کرد و گفت:" قبل از ظهور دیکتاتوری رضاخانی و بعد از مشروطیت خرده گفتمان های مختلفی در سطح جامعه مطرح بود که در عین اختلاف در یک نقطه با هم مشترک بودند و ان ظهور یک شخص قدر قدرت برای ایجاد امنیت و سامان دادن به بی سامانی ها بود." وی سپس به مناسبتهای تاریخی در تیرماه اشاره کرد و گفت: ما در تیر ماه با حوادث بزرگی روبرو بودیم که به دلیل فضای سیاسی امروز تفسیر این حوادث و فهم آنها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. میرحسین موسوی با یادآوری حادثه دلخراش هفتم تیر و شهادت آیت الله بهشتی ادامه داد:"جریان هفتم تیر یک مسئله دیروز نیست بلکه نگاه ما به آن رویداد بزرگ کلید فهم بسیاری از اتفاقات بعد از هفتم تیر است. وی ترور شهید بهشتی و یاران ایشان و ترورهای بعد و انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر را مساله ای قابل اهمیت دانست و افزود:"با وجود گذشت زمان هنوز جا دارد که این ترورها در مقابل روی ما باشد." میرحسین موسوی با ابراز تاسف از دست دادن چهره ها ادامه داد:"ما با از دست دادن آن چهره ها نگاه های انسانی و مهمی را در تاریخ خود از دست دادیم و عده ای عمدا می خواستند نظام را از نیروهای زبده و متعهد و آزادی خواه تهی کنند." میرحسین موسوی به تمام جوانان توصیه کرد که به بازخوانی اندیشه های شهید بهشتی و دیگر صاحب نظران انقلاب بپردازند. وی تاکید کرد:"متاسفانه آثار و اندیشه های شهید بهشتی آن طور که شایسته بود مورد توجه قرار نگرفته است. ایشان یک کتابی دارند که حاوی سخنرانی های ایشان پیرامون قانون اساسی است به نام "مبانی نظری قانون اساسی" که بنده مطالعه آن کتاب را به همه همراهان جنبش سبز توصیه می کنم."...
با ۱۱۴ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


دستغیب در نطق خود در مجلس انجام داد؛ بازخوانی سخنان بایکوت شده امام راحل پارلمان‌نیوز: عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس در نطق میان دستور امروز خود در مجلس که از صدای جمهوری اسلامی ایران نیز پخش می‌شد به بازخوانی سخنان فراموش شده و بایکوت شده امام خمینی(ره) درباره عدم دخالت نظامیان در سیاست، حکومت قانون، حرام بودن اهانت به مراجع و استقلال و آزاد بودن انتقاد در صدا و سیما پرداخت و گفت:« بر اساس كدام قانون نانوشته و حجت شرعی اسم و آبروی افراد در این مجلس برده می‌شود و اتهامهای گوناگون به آنها زده می شود؟» به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، متن کامل سیداحمدرضا دستغیب (سیدفخرالدین) نماینده اصلاح‌طلب شیراز در مجلس شورای اسلامی بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم هست كلید در گنج حكیم با سلام و درود بر امام امت معمار و بنیانگذار انقلاب اسلامی، رهبر معظم، شهدای انقلاب و ملت بزرگ ایران عرایض خودم را به استحضار می رسانم: 1- از پیامبر اكرم نقل شده است كه فرمود: سه خصلت است كه دل هیچ فرد مسلمانی با آن خیانت نكند: خالص كردن عمل برای خدا، خیرخواهی و نصیحت پیشوایان مسلمانان و همراه بودن با جماعت. (اصول كافی، ج 1، ص 403) مولای متقیان امیر مومنان در خطبه 206 نهج البلاغه می فرماید: «زمامداران موظفند كه مردم را نصیحت كنند و مردم نیز همین وظیفه را درباره آنان دارند.» مرحوم نائینی، عامل بازدارنده از استبداد را در محاسبه و مراقبه و نظارت ملت می داند و می‌فرماید كه «سنت اسلامی «انتقاد» و «نظارت بر حكومت» و «امر به معروف» و «نهی از منكر»، بتدریج در جامعه اسلامی متروك شد و همین انحراف از مسیر شریعت بود كه باعث شد امت اسلام، پس از سیر ترقی و گسترش محیرالعقول نفوذ اسلام در جهان، دچار انحطاط شده و با سركار آمدن و استیلای معاویه و عمروعاص، حكومت اسلامی دچار استحاله كامل شد و وضع دگرگون شد، مردم تبدیل به بندگان حكومت و تحت اراده های خودسرانه حاكمان شده و مساوات در برابر قانون، زیر پا نهاده شد و دیگر حاكمیت، «لایسئل عنه و غیرمسئول» شناخته شد و مشابه استیلای فرعون بر بنی اسرائیل، در جهان اسلام پدید آمد و «ولایت اسلامی» به «سلطنت تملیكی» و غصب رقاب مسلمین، تبدیل شد.» رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی می فرماید: «هر فردی حق دارد كه مستقیماً در برابر سایرین، زمامداران مسلمین را استیضاح و به او انتقاد كند» (صحیفه نور، ج 3 ص 86) و نیز آن رهبر فرزانه فرمود: «رادیو و تلویزیون باید مستقل و آزاد باشند و همه گونه انتقاد را با كمال بی طرفی منتشر سازند تا بار دیگر شاهد رادیو و تلویزیون آن شاه مخلوع نگردیم» (در جستجوی راه، دفتر هفدهم و بیستم ص 289) 2-سفارش امام راحل همیشه بر قانون و اجرای آن بوده است چنانچه می فرماید: «اساس یك مملكت بر قانونش هست» (صحیفه نور ج 8 ص 79) «حكومت اسلام حكومت قانون است. اگر شخص اول مملكت ما در حكومت اسلامی یك خلاف بكند، اسلام او را عزلش كرده است. یك ظلم بكند، یك سیلی به كسی بزند ظلم است، اسلام او را عزلش كرده. او دیگر قابلیت برای حكومت ندارد این دیكتاتوری است. حكومت قانون است. شخص اول مملكت اگر یك كسی شكایتی داشته باشد از او، پیش قاضی می رود و او را حاضرش می كند و او هم حاضر می‌شود، وظیفه است. حضرت امیر این كار را كرد، یك هم چنین حكومتی می خواهیم، حكومت قانون، (صحیفه نور ج 3 ص 69) 3- امام راحل فرمود: «اعلام می كنم كه اهانت به مراجع معظم و تمثال شریف آنان حرام و مخالف رضای خداست.» (صحیفه نور ج 5 ص 493) «آقایان متوجه باشید اگر چنانچه كلمه ای اهانت بكند كسی به یك نفر از مراجع اسلام، بین او و خدای تبارك و تعالی ولایت منقطع می شود اگر به واسطه بعضی از حمایت ها لطمه‌ای بر این نهضت بزرگ وارد بشود، معاقبید پیش خدای تبارك و تعالی، توبه تان مشكل است قبول بشود چون به حیثیت اسلام لطمه وارد می شود. من كه اینجا نشسته ام دست شما مراجع را می بوسم (صحیفه نور ج 1 ص 307) «شاید از همین منافقین و از همین منحرفین باشند كه نسبت به بعضی مراجع اهانت می كنند.» (صحیفه نور ج 15 ص 379) 4- امام راحل در وصیت نامه سیاسی عبادی خود چنین می فرماید: «وصیت اكید من به قوای مسلح آن است كه همان طور كه از مقررات، عدم دخول نظامی در احزاب و گروهها و جبهه ها است به آن عمل نمایند، و قوای مسلح مطلقاً، چه نظامی و انتظامی و پاسدار و بسیج و غیر اینها، در هیچ حزب و گروهی وارد نشده و خود را از بازیهای سیاسی دور نگه دارند. در این صورت می توانند قدرت نظامی خود را حفظ و از اختلافات درون گروهی مصون باشند. و بر فرماندهان لازم است كه افراد تحت فرمان خود را از ورود در احزاب منع نمایند. و چون انقلاب از همه ملت و حفظ آن بر همگان است دولت و ملت و شورای دفاع و مجلس شورای اسلامی وظیفه شرعی و میهنی آنان است كه اگر قوای مسلح، چه فرماندهان و طبقات بالا و چه طبقات بعد، بر خلاف مصالح اسلام و كشور بخواهند عملی انجام دهند یا در احزاب وارد شوند كه - بی اشكال به تباهی كشیده می‌شوند- و یا در بازیهای سیاسی وارد شوند، از قدم اول با آن مخالفت كنند. و بر رهبر و شورای رهبری است كه با قاطعیت از این امر جلوگیری نماید تا كشور از آسیب در امان باشد.» 5- قانون اساسی پایه و اساس قوانین كشور است و همگان اعم از جناح های سیاسی و افراد باید در دفاع و صیانت از آن تلاش كنند. قانون اساسی یك هویت واحد است نمی توان برخی از اصول آنرا قبول داشت و برخی دیگر را كنار گذاشت. امروز برخی از اصول قانون اساسی از جمله اصول 26 و 27 درخصوص آزادی احزاب، جمعیت ها و تشكیل اجتماعات و راه‌پیمایی‌ها تعطیل و برخی دیگر از آن، از جمله اصول 76، 84 و 86 درخصوص حق تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در تمام امور كشور، اظهارنظر هر نماینده در همه مسائل داخلی و خارجی كشور، و آزادی كامل نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهارنظر و رای خود مورد تهدید جدی است. 6- بر اساس كدام قانون نانوشته و حجت شرعی اسم و آبروی افراد در این مجلس برده می‌شود و اتهامهای گوناگون به آنها زده می شود؟ این كدام عدالت و دادگاه اسلامی است كه به متهم اجازه دفاع از خود ندهد و عده ای برای دنیای دیگران آخرت خود را می فروشند؟
با ۱۱۰ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


اكنون ساعت 10:40 دقيقه است اين خبر را از حوالي سبزه ميدان براي شما ارسال مي‌كنم اكنون تعداد بازاريان معترض و دانشجويان به حدود 500 نفر در سبزه ميدان رسيده است و هر لحظه بر تعداد آنان افزوده مي‌شود نيروهاي لباس شخصي باتوم در دست دارند و با دادن فحش‌هاي زشت و زننده به بازاريان و دانشجويان قصد متفرق كردن آنان را دارند يگان ويژه نيروي انتظامي هم در محل مستقر شده است دانشجويان و بازاريان شعارهاي " مرگ بر ديكتاتور " و " نصر من الله و فتح قريب، مرگ بر اين دولت مردم فريب " را سر مي‌دهند عده‌اي از مأموران امنيتي هم به بازاريان نزديك مي‌شوند و به آنان مي‌گويند شما كه بالاخره تنها مي‌شويد جو بسيار امنيتي است كاملا مشخص است كه نيروهاي امنيتي و لباس شخصي عصبي شده‌اند
با ۱۱۰ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


میر حسین موسوی گفت:"جنبش سبز از گوناگونی اندیشه ها استقبال می کند و همواره گفته است این تکثر یک فرصت برای آینده ملت ماست و ما نقطه اتصال این گوناگونی گفتمان ها را ظهور و بروز یک رهبر تعریف نکرده ایم." وی افزود:" ما نقطه اتصال را پایبندی به یک متن و آن اجرای بی کم و کاست قانون اساسی گرفته ایم و راه تحول را از طریق یک انتخابات آزاد و رقابتی غیر گزینشی پیش بینی کرده ایم." // وی در بخش دیگری از سخنان خود به ماجرای ۱۸تیر اشاره کرد و گفت:"یکی از وقایع دلخراش تاریخ ماست که همه نیروهای علاقمند به جمهوریت نظام در مورد آن به قضاوت فرا خوانده می شوند." میر حسین موسوی تصریح کرد:"اگر با آن رویداد تلخ درست برخورد می شد و مسببان آن فاجعه شناخته می شدند و به دلیل آن جنایات به صورت آشکار محاکمه و کیفر می شدند، ما حوادث حمله به خوابگاه ای دانشجویی را بعد از انتخابات نمی داشتیم."
با ۱۰۲ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در بامداد روز پنجشنبه نیروهای اطلاعاتی به خانه معتمدیان ( نماینده صنف پارچه فروشان بازار که بعد از ظهر روز چهارشنبه دستگیر شد ) حمله کردند و درب ورود به خانه را شکستند . و وحید فرزند 26 ساله ایشان را که نابینا میباشد را به شکل وحشیانه ای دستگیر و با خود به مکان نامعلومی انتقال دادند علاوه بر دستگیری فرزند نابینای معتمدیان ، گاو صندوق ، کیس کامپیوتر و تعداد زیادی کتاب و مدارک و حتی آلبوم و عکسهای خصوصی را توسط یک تویوتا وانت پلاک دولتی با خود بردند و خانواده ایشان تهدید شده اند که به هیچ عنوان با رسانه های خبری مصاحبه ای انجام ندهند
با ۹۹ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


حرف و حدیث های یکی دو روز گذشته پیرامون مطلبی که در سایت کلمه منتشر شده بود و پیشتر افاضات آقای عطااله مهاجرانی حسابی نگرانم کرده بود اما توی خودم ریختم و سعی کردم ناظر باشم. بعضی وقت ها هم وسط شلوغی وارد معرکه شدن سر از جاهای باریک درمی آره که یه عده عملا ما رو به اون جاهای باریک هدایت می کنند. با این همه فکر کنم موسوی با حرف های امروزش در جمع جوانان مجمع نیروهای خط امام، آبی به این آتش ریخت. سایت کلمه به نقل از میر حسین موسوی نوشت:"جنبش سبز از گوناگونی اندیشه ها استقبال می کند و همواره گفته است این تکثر یک فرصت برای آینده ملت ماست و ما نقطه اتصال این گوناگونی گفتمان ها را ظهور و بروز یک رهبر تعریف نکرده ایم." وی افزود:" ما نقطه اتصال را پایبندی به یک متن و آن اجرای بی کم و کاست قانون اساسی گرفته ایم و راه تحول را از طریق یک انتخابات آزاد و رقابتی غیر گزینشی پیش بینی کرده ایم." میرحسین در انتها گفت:" پایبندی یک متن با هدف بدست آوردن حاکمیت مردم بر سرنوشت خود مارااز خطر استبداد آینده می تواند محافظت کند." توی چند جمله بالا که فرازهای اصلی حرف های موسوی است خیلی از جواب ها نهفته اند. اولین جواب به کسانی است که جنبش سبز را حرکتی کاملا مذهبی و بر مبنای آرمان های انقلاب و خمینی تفسیر می کنند. موسوی به صراحت و مودبانه به اینگونه افراد گفته "خفه شید" و این افراد اگر شهامت داشته باشند باید به خطای خود اعتراف کنند تا دست های سبز جوانان این جنبش آنان را دوباره در آغوش گیرد . جواب دیگر این است که به دنبال ظهور یک رهبر نباشیم که بخواهد همه چیز را حل فصل کند. آیا این پاسخی به همه آنها نیست که فکر می کنند اگر موسوی رهبری خامنه ای را قبول ندارد، به رهبری خمینی ایمان راسخ دارد؟ موسوی با این عبارت هیچ رهبری را مصون از خطا نخوانده و به مردم برای بت سازی و رهبر سازی هشدار می دهد.. جواب بعدی این است که ایهاالناس اگر من موسوی از قانون اساسی و اجرای بی کم و کاست آن دفاع می کنم به این معنی نیست که به بند بند آن اعتقاد دارم بلکه ایمان دارم که پایبندی به چنین متنی می تواند به تدریج منجر به حق حاکمیت ملی مردم شود. از این واضح تر موسوی شاید نمی توانست بگوید که دولت هایی در گذار باید وجود داشته باشند تا به تدریج راه ناهموار به سوی دموکراسی را هموارتر کنند. یادتان هست که موسوی در یکی از آخرین بیانیه هایش گفته بود که مردم تصمیم گرفتند بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنند. موسوی آنجا خود را بد خوانده بود تا بفهماند که می داند حاکمیت گزینه های نامحدودی در اختیار مردم نمی گذارد.
با ۹۸ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


اعتراضات بازاریان تهران همچنان ادامه دارد، همزمان یکی از معترضان در بازار، توسط ماموران امنیتی و لباس شخصی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد. به گزارش سایت های خبری، نماینده صنف بازار پارچه فروشان، در حالی که از پشت بلندگو وضعیت موجود را محکوم کرده و از مردم بخصوص بازاریان می خواست امروز پنجشنبه از ساعت نه صبح در سبزه میدان تجمع کنند، با شلیک گاز اشک آور روبرو شد که جو بازار مجددا به خشونت گرایید و نیروهای انتظامی و چند لباس شخصی، به وی دستبند زده و به محل نامعلومی منتقل کردند. در سومین روزیکی از بازاریان تهران اعلام داشت که صنف پارچه فروشان تا حذف قانون مالیات مستقیم اصناف به اعتصاب خود ادامه خواهد داد و تعویق قانون به آینده را راه حل پایان این مناقشه نمی دانند. اعتراضات بازاریان تهران، از صبح سه شنبه ١۵ تیرماه ۸۹ و از بازار طلا و پارچه آغاز شد، که با اعتصاب و تحصن کسبه، این نقطه مهم، در روز متوالی بحرانی و دستخوش نا آرامی گردید؛ بطوری که به نقاط و اصناف دیگر بازار نیز کشیده شد.
با ۹۷ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


به گزارش خبرنگار آژانس ايران خبــــــــر امروز در تبريز بخشي از بازاريان فروش پلاستيك و بازاريان قسمت لوازم خانگي و ساير رسته ها دراعتراض به مالياتهاي وضع شده توسط دولت كودتا مغازه هاي خود را تعطيل كردند .مسئله افزايش مالياتها بازاريان تهران و ساير شهرستانها را به اعتراض و تعطيلي مغازه ها و اداشته است .
با ۹۶ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


اكنون ساعت 10:40 دقيقه است اين خبر را از حوالي سبزه ميدان براي شما ارسال مي‌كنم . اكنون تعداد بازاريان معترض و دانشجويان به حدود 500 نفر در سبزه ميدان رسيده است و هر لحظه بر تعداد آنان افزوده مي‌شود . نيروهاي لباس شخصي باتوم در دست دارند و با دادن فحش‌هاي زشت و زننده به بازاريان و دانشجويان قصد متفرق كردن آنان را دارند ...
با ۹۶ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بازاریان سیاهپوش شده اند. به گزارش خبرنگار آژانس ايران خبـــر از صبح امروز پنج شنبه هفدهم تیرماه بازارتهران سیاهپوش و عزادار به اعتصاب خود ادامه می دهد. بازاریان تهران سومین روز اعتصاب خود را سیاهپوش و عزادار شروع کردند..بازاریان در عزای ضرب وشتم وکشته شدن یکی از بازاریان دست به اعتصاب زده اند. بیشتر بازاری ها با بر تن کردن پیراهن های سیاه خود را عزادار می دانند. برسردر بیشتر مغازه ها و نیز در محوطه امام زاده زیدپارچه ها و پرچم های سیاه افراشته شده است. بازار زید و بازار عباس آباد تقریبا سیاهپوش شده است. تعدادی از بازاری ها با حضور در شبستان های مسجد شاه و صحن امام زاده زید و نیز با نشستن جلوی مغازه های خود در حال عزاداری هستند. برخی از بازاریان با یاد کردن از 18 تیر و برنامه های گرامی داشت این روز که قرار است عصر امروز مقابل درب دانشگاه تهران برگزار شود، برای حضور در این تظاهرات و تجمع اعتراضی اعلام آمادگی کرده اند. گزارش های بدست آمده حاکی از این است که بازاری ها به احتمال فراوان همزمان با تجمع مردمی و دانشجویی مقابل درب اصلی دانشگاه تهران در سبزه میدان ویا امام زاده زید تجمع خواهند کرد. هم زمان شدن اعتصاب سراسری بازاریان با برنامه های اعتراضی دانشجویان ومردم به مناسبت 18 تیرموجب شده است تا اعتصاب بازار ومراسم 18 تیر چالش های مهمی برای حكومت ایجاد کند. به نظر می رسد امروز پنج شنبه هفدهم تیرماه شرایط بحرانی در پایتخت حکمفرما گردد.
با ۹۶ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


میرحسین موسوی در آستانه سالگرد ۱۸ تیر گفته است که «اگر مسببان آن فاجعه به صورت آشکار محاکمه و کیفر می‌شدند، ما شاهد حوادث حمله به خوابگاه دانشجویی بعد از انتخابات نبودیم.» آقای موسوی که در دیدار با جمعی از جوانان «مجمع نیروهای خط امام» سخن می‌گفت، با دلخراش خواندن حادثه ۱۸ تیر «علاقه‌مندان به جمهوریت نظام» را به قضاوت در مورد آن فراخواند. وی افزود: «ما بایستی یاد گرفته باشیم که در مقابل کژی‌ها بایستیم. تسلیم شدن باعث انحراف و فاجعه‌های بیشتر می‌شود. ایستادن در برابر کژی‌ها جنبه حیاتی و اساسی برای اصلاح واقعی دارد.» میرحسین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود بر «استفاده کردن از تجربیات گذشته و جنبش های مخالف» تاکید کرد و افزود: «قبل از ظهور دیکتاتوری رضاخانی و بعد از مشروطیت خرده گفتمان‌های مختلفی در سطح جامعه مطرح بود که در عین اختلاف در یک نقطه با هم مشترک بودند و آن ظهور یک شخص قدر قدرت برای ایجاد امنیت و سامان دادن به بی‌سامانی‌ها بود.» وی در ادامه با اشاره به اینکه «جنبش سبز از گوناگونی اندیشه‌ها استقبال می‌کند» گفت که «این جنبش همواره گفته است این تکثر یک فرصت برای آینده ملت ماست و ما نقطه اتصال این گوناگونی گفتمان ها را ظهور و بروز یک رهبر تعریف نکرده‌ایم.» «ما نقطه اتصال را پایبندی به یک متن و آن اجرای بی کم و کاست قانون اساسی گرفته ایم و راه تحول را از طریق یک انتخابات آزاد و رقابتی غیر گزینشی پیش بینی کرده ایم.» آقای موسوی در پایان گفت که «پایندی به یک متن با هدف به دست آوردن حاکمیت مردم بر سرنوشت خود، می‌تواند ما را از خطر استبداد آینده می‌تواند محافظت کند.» منبع: کلمه.
با ۹۴ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بهروز جاويد تهراني آخرين بازمانده قيام 18 تير سال 78 است. يكهزار و سيصدوهفتادوهشت. فردا بهروز وارد دوازدهمين سال حادثه اي ميشود كه منجر به بازداشتش شد. او نوزده ساله بود كه بازداشت شد. جواني نوزده ساله كه از آن تاريخ دوازده سال است در بند حراميان حكومت اسلامي است و اين يعني سه دوره جام جهاني. نميدانم آيا بهروز طرفدار پيروزي تيم ملي آلمان بود و يا اسپانيا اما اميدوارم در سلول زندانش تلويزيون داشته باشد تا در شادي ما شريك شود. اختاپوس معروف را هم بشناسد و بداند كه هموطنانش بسيار سخت كوشيده اند تا اخبار مربوط به پيش بيني آن هشت پا را به درستي و بدون كم و كاست منتقل كنند. اين بزرگترين آرزوي من است در آستانه 18 تير سال يكهزاروسيصدوهشتادونه. سال سبز صبر و استقامت.
با ۹۳ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مردم شريف و متعهد ايران / در روزهاي اخير دست رسواي خشونت، يك بار ديگر جنايت آفريد و اين بار فرزندان راستين امت، چشم و چراغ ملت، دانشجويان عزيزمان شبانه مورد هجوم و حمله ناجوانمردانه عده اي تهي مغز و فريب خورده قرار گرفتند، كه اين جنايت هولناك يقينا در تاريخ كشور ما چون نقطه سياهي خواهد ماند، چرا كه در هيچ رژيمي شكستن حرمت دانشگاه و دانشجو تا اين حد نبوده است... جمع زيادي از نيروهاي انتظامي و گروههاي متشكل شبه نظامي به نام انصار حزب الله نيمه هاي شب و در نوبتهاي پياپي و از جمله در حالي كه اكثر دانشجويان دانشگاه تهران در خواب بودند با چوب، باتوم، چاقو و اسلحه گرم به خوابگاه آنان حمله كردند و با ضرب و جرح بسياري از آنان و شكستن دربها و كمدها و ابزار و وسايل زندگيشان و آتش زدن اطاقها و كتابها و دفاتر و حتي قرآن كريم، آنان را به خاك و خون كشيدند و برحسب آنچه نقل شد حتي در حال نماز مورد ضرب و جرح قرار دادند و جمعي را از طبقه بالا به پايين پرت كردند و در نتيجه چند نفر به شهادت رسيدند، و جمع زيادي را بازداشت نمودند و بدين وسيله حريم مقدس دانش و دانشگاه را شكستند; و حتي به دانشجويان مسلمان كشورهاي ديگر كه مهمان جمهوري اسلامي ميباشند يورش بردند; همان گونه كه در گذشته بارها در مناطق مختلف كشور به حوزه هاي علميه و نمازجمعه ها و كتابخانه ها و دفاتر روزنامه ها و مجامع علمي و فرهنگي و سخنراني ها آزادانه و بي پروا حمله نمودند و كسي جوابگوي آن نگرديد. متأسفانه در جمهوري اسلامي ايران اين گونه كارهاي ننگين از ناحيه كساني كه مدعي اسلام و انقلاب و حكومت اسلامي هستند به بهانه حمايت از اسلام و انقلاب و ارزشهاي اسلامي و انديشه هاي مرحوم امام (ره) اتفاق ميافتد و در نتيجه چهره نوراني اسلام را كريه و خشن نشان ميدهند و با آبروي اسلام و روحانيت و كشور بازي ميكنند و با اين گونه كارهاي تند و جاهلانه حريم حوزه ها و دانشگاهها و مجامع علمي و فرهنگي را ميشكنند، ولي كيست كه نداند محرك و پشتيبان و تأمين كننده امكانات براي اينها چه كساني ميباشند; و در واقع اينان نيروهايي رسمي هستند كه جهت سركوب مردم تربيت شده اند و در موقع حمله لباس شخصي ميپوشند و به نام نيروهاي مردمي حمله ميكنند و متأسفانه از بودجه مردم شريف ارتزاق مينمايند. هر مقام و هر شخص و هر ارگاني كه محرك و پشتيبان اين گروههاي چماق به دست ميباشد دانسته يا ندانسته به اسلام و انقلاب و كشور و جامعه و روحانيت و ارزشهاي اسلامي ضربه هاي جبران ناپذير ميزند و براي رسيدن به اهداف دنيوي به اسلام و كشور خيانت ميكند.
با ۹۱ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در آستانه یازدهمین سالگرد حمله نیروی انتظامی لباس‌شخصی‌ها به کوی دانشگاه تهران، میرحسین موسوی از رهبران مخالفان دولت در ایران، عدم برخورد با عاملان این حادثه را زمینه‌ساز حمله به کوی دانشگاه در خرداد ۸۸ خوانده است. آقای موسوی که سخنانش در دیدار با جمعی از جوانان «مجمع نیروهای خط امام» در سایت کلمه منتشر شده است، در این دیدار حادثه ۱۸ تیرماه ۷۸ را از وقایه «دلخراش» تاریخ ایران توصیف کرده و علاقه‌مندان به جمهوریت نظام را به قضاوت در مورد آن فراخوانده است.
با ۸۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


اعتصاب در بازار تهران ادامه دارد صنف زرگران اعلام كرده اند كه از روز يكشنبه دست به اعتصاب خواهند زد به گزارش آژانس ايران خبـــر در حال حاضر مامورين امنيتي و مزدوران حكومتي در تمامي بازار حضور دارند.
با ۸۸ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ر آستانه ی يازدهمين سالگرد ۱۸ تيرماه، مير حسين موسوی گفت: اگر با آن رويداد تلخ درست برخورد می شد و مسببان آن فاجعه شناخته، محاکمه و کيفر می شدند، بعد از انتخابات بارديگر به خوابگاه های دانشجويی حمله نمی شد. به گزارش سايت کلمه، نزديک به مير حسين موسوی، آقای موسوی در ديدار با جمعی از «جوانان مجمع نيروهای خط امام»، رويداد ۱۸ تير ماه را يکی از وقايع دلخراش تاريخ ايران خوانده است. مير حسن موسوی همچنين بارديگر تاکيد کرده است که جنبش ِ سبز، حرکتی متکثر است که نقطه اتصال آن ظهور يک رهبر نيست بلکه اجرای بی و کم کاست قانون اساسی جمهوری اسلامی و بر گزاری انتخابات آزاد و رقابتی غير گزينشی است. در بامداد ۱۸تيرماه ۷۸، اعتراض دانشجويان در کوی دانشگاه تهران به تعطيلی روزنامه سلام و تصويب کليات اصلاح قانون مطبوعات، با حمله نيروهای انتظامی و لباس‌شخصی به خشونت کشيده شد. شماری از دانشجويان بشدت زخمی شدند و خسارات مالی زيادی نيز وارد شد. گفته می شود که عزت ابراهيم نژاد نيز در آن حمله به قتل رسيد. در دادگاه آن واقعه، تنها يک سرباز وظيفه به جرم سرقت ماشين ريش‌تراشی محکوم شد.
با ۷۵ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جرس: جمعی از دانشجویان دانشگاه های تبریز با صدور بیانیه‌ای به مناسبت وقایع 18 تیر 78، آن را موج جدید بیداری خواندند و بر عدم غفلت از خواسته‌های سبزشان تاکید کردند. در بخشی از این بیانیه که در اختیار جرس قرار گرفت، آمده است: جریان حاکم به جای بازگشت بسوی آرمان‌های مردم، همچنان بر ادامه راه در کج راهه ای که بر آن قدم گذاشته است اصرار می ورزد و از تمام ظرفیت‌های خود برای نیل به اهدافش حتی به بهای جان مردم استفاده می کند. متن کامل این بیانیه در پی می آید: در آستانه یازدهمین سالگرد حوادث تلخ و خونین روزهای 18 تیر دانشگاه تهران و 20 تیر دانشگاه تبریز قرار گرفته ایم. روزهایی با حوادثی سرنوشت ساز که به ظاهر از آن تحت عنوان اعتراضی دانشجویی پیرامون سیری از اتفاقات منتهی به تیر ماه 78 همانند قتل های سازمان یافته زنجیره ای و توقیف روزنامه سلام و نیز طرح جنجالی اصلاح قانون مطبوعات مجلس شورای اسلامی تعبیر می شود. اما در نگاهی عمیق و موشکافانه سرآغازی بر موج جدید بیداری و آزادی خواهی ملت ایران بعد از انقلاب شکوهمند سال 57 می باشد که در یازده سال اخیر سیری تکاملی بر خود گرفت و به چنان ظرفیت درونی دست یافت که طی یک سال گذشته ده ها حماسه دیگر همانند 18 تیر و 20 تیر را آفرید.
با ۷۲ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در آستانه یازدهمین سالگرد حمله نیروی انتظامی لباس‌شخصی‌ها به کوی دانشگاه تهران، میرحسین موسوی از رهبران مخالفان دولت در ایران، عدم برخورد با مسببان این حادثه را زمینه‌ساز حمله به کوی دانشگاه در خرداد ۸۸ خوانده است.در آستانه یازدهمین سالگرد حمله نیروی انتظامی لباس‌شخصی‌ها به کوی دانشگاه تهران، میرحسین موسوی از رهبران مخالفان دولت در ایران، عدم برخورد با مسببان این حادثه را زمینه‌ساز حمله به کوی دانشگاه در خرداد ۸۸ خوانده است. آقای موسوی که سخنانش در دیدار با جمعی از جوانان «مجمع نیروهای خط امام» در سایت کلمه منتشر شده است، در این دیدار حادثه ۱۸ تیرماه ۷۸ را از وقایه «دلخراش» تاریخ ایران توصیف کرده و علاقه‌مندان به جمهوریت نظام را به قضاوت در مورد آن فراخوانده است. نخست‌وزیر دوران جنگ، اضافه کرده است که «بایستی یاد گرفته باشیم که در مقابل کژی‌ها بایستیم. [چراکه] تسلیم شدن باعث انحراف و فاجعه‌های بیشتر می‌شود». تکثر؛ فرصتی برای آینده میرحسین موسوی در این دیدار همچنین «ظهور دیکتاتوری رضاخانی» در عصر پس از مشروطه را یادآور شده و گفته است که «بعد از مشروطیت، خرده گفتمان‌های مختلفی در سطح جامعه مطرح بود که در عین اختلاف در یک نقطه با هم مشترک بودند و آن ظهور یک شخص قدر قدرت برای ایجاد امنیت و سامان دادن به بی‌سامانی‌ها بود». وی سپس بر استقبال جنبش سبز از گوناگونی اندیشه‌ها تأکید کرده و افزوده است که «این تکثر یک فرصت برای آینده ملت ماست و ما نقطه اتصال این گوناگونی گفتمان‌ها را ظهور و بروز یک رهبر تعریف نکرده‌ایم». آقای موسوی ادامه داده است که «ما نقطه اتصال را پایبندی و اجرای بی‌کم و کاست قانون اساسی گرفته‌ایم و راه تحول را از طریق یک انتخابات آزاد و رقابتی غیرگزینشی پیش‌بینی کرده‌ایم». وی تصریح کرده است که تنها «پایندی به یک متن با هدف به دست آوردن حاکمیت مردم بر سرنوشت خود، ما را از خطر استبداد آینده می‌تواند محافظت کند»..
با ۷۰ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


گزارش شاهدان عينی و منابع خبری حاکی از آن است که معتمديان، نماينده صنف بازار پارچه فروشان، در هنگام فراخوان برای تجمع روز پنجشنبۀ بازاريان، بلافصله دستگير شد.نماينده صنف بازار پارچه فروشان، در حالی که از پشت بلندگو وضعيت موجود را محکوم کرده و از مردم بخصوص بازاريان می خواست فردا پنجشنبه از ساعت نه صبح در سبزه ميدان تجمع کنند، با شليک گاز اشک آور روبرو شد که جو بازار مجددا به خشونت گراييد و نيروهای انتظامی و چند لباس شخصی، به وی دستبند زده و به محل نامعلومی منتقل کردند.
با ۷۰ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


میرحسین موسوی، از رهبران مخالفان دولت در ایران می گوید که حکومت ایران برخورد مناسبی با واقعه حمله به کوی دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۸ نکرده است. آقای موسوی روز پنجشنبه ۱۷ تیر (۸ ژوئیه) در دیدار با گروهی از اعضای جوان مجمع نیروهای خط امام گفت: "اگر با آن رویداد تلخ درست برخورد می شد و مسببان آن فاجعه شناخته می شدند و به دلیل آن جنایات به صورت آشکار محاکمه و کیفر می شدند، ما حوادث حمله به خوابگاه های دانشجویی را بعد از انتخابات نمی داشتیم." او با تأکید بر ضرورت ایستادگی برای اصلاح امور، گفت که به عقیده او باید در برابر "کژی ها" ایستاد زیرا تسلیم شدن باعث انحراف و وقوع فاجعه های بیشتر می شود. سخنان آقای موسوی در آستانه یازدهمین سالگرد حمله مأموران انتظامی و لباس شخصی به مجموعه خوابگاه های دانشگاه تهران منتشر شده است. این مأموران روز ۱۸ تیر سال ۱۳۷۸ و در پی اعتراض گروهی از دانشجویان به تعطیل شدن روزنامه سلام به کوی دانشگاه تهران حمله کردند و به ضرب و شتم دانشجویان و تخریب اموال و ساختمان ها پرداختند؛ این حمله به بروز ناآرامی های چند روزه در تهران و چند شهر دیگر ایران منجر شد. گروهی از مأموران و فرمانده وقت پلیس تهران بعدها به اتهام حمله به خوابگاه دانشجویان توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند، اما این پیگرد تنها به محکومیت یکی از مأموران پلیس انجامید و رضایت اصلاح طلبان و دانشجویان مورد حمله قرار گرفته را جلب نکرد. شب دوشنبه ۲۵ خردادماه سال گذشته و در کوران اعتراضات انتخاباتی نیز گروهی از مأموران انتظامی و لباس شخصی حمله مشابهی به چند خوابگاه دانشجویی کردند که بازتاب های گسترده ای داشت و حتی مورد اعتراض آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران و چند چهره اصولگرا قرار گرفت. اکنون آقای موسوی این حملات را "وقایع دلخراش" توصیف می کند و می گوید که همه نیروهای علاقه مند به "جمهوریت نظام" باید در مورد آن قضاوت کنند. او همچنین گفت که جنبش اعتراضی ایران موسوم به "جنبش سبز" از گوناگونی اندیشه ها استقبال می کند، اما نقطه اتصال این اندیشه های

--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved